יום רביעי, 2 ביולי 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום רביעי ה-2.7.2014

היום בעדכון: חשד שנער פלסטיני בירושלים נרצח על רקע לאומני • מתחדשות השיחות בין איראן למעצמות על רקע ביקורת מצד קרי על איראן • וארגוני המורדים בסוריה דוחים את הצהרת דאע”ש על הקמת ח’ליפות


שחמט ISIS


תמונת היום: ארגון “המדינה האסלאמית”  מתפשט באזור (איור: Daily Star)



ישראל-פלסטינים


* כוחות הביטחון בודקים חשד לפיו נער פלסטיני ירושלמי נרצח וגופתו הושלכה ביער ירושלים. טרם התברר האם הגופה שנמצאה היא אכן גופת הנער והאם הרצח הוא, כפי שטוענת משפחתו, על רקע לאומני כנקמה על רצח שלושת הנערים, או שמדובר באירוע פלילי.


* פלסטינים בשועפט משם נעדר הנער, ובבית חנינא מתעמתים עם כוחות הביטחון, ולעבר הכוחות הושלכו אבנים, שלושה מטעני צינור ושני בקבוקי תבערה. המשטרה מגיבה באמצעים לפיזור הפגנות. אדם אחד פונה לבית החולים ובקרב כוחות המשטרה אין נפגעים. השכונות נסגרו על ידי המשטרה.


* אתמול נעו ברחבי ירושלים עשרות רבות של מפגינים יהודים שקראו קריאות נקמה ותקפו עוברי אורח פלסטינים. המשטרה חילצה מידיהם לפחות שמונה פלסטינים ועצרה 47 מהפורעים.


* 42 פלסטינים נעצרו בפעילות צה”ל בגדה הלילה, רובם המכריע מחמאס.


* רשת “סקיי ניוז” בערבית פרסמה ציטוטים של יו”ר הלשכה המדינית של חמאס, ח’אלד משעל, לפיהם בשיחה עם בכירים טורקים טען שלחמאס אין קשר לחטיפה וכי התנועה מוייבת להבנות “עמוד ענן” ואינה מעוניינת בהסלמה.


* שבע פצצות מרגמה נורו לעבר ישראל אמש מרצועת עזה.



מצרים


* הנשיא סיסי אישר אתמול מס על רווחי הון בגובה 10% שנודע לסייע לכיסוי הגרעון החמור של ממשלת מצרים. המס החדש מעורר דאגה בקרב משקיעים וההכרזה המקורית עליו בחודש מאי הובילה לירידות חדות בבורסה המצרית.


* ארגון הטרור “אג’נאד מצר” נטל אחריות לפיגוע ליד ארמון הנשיאות בקהיר שלשום בו נהרגו שני שוטרים. כמו כן, מפרטים שהתפרסמו, עולה שהשוטרים נהרגו בשעה שניסו לנטרל את המטען.



איראן


* היום יתחדשו שיחות הגרעין בין איראן למעצמות שמטרתן גיבוש הסדר קבע עד ה-20 ביולי. בשיחות משתתף גם הדיפלומט האמריקאי הבכיר, ויליאם ברנס, מה שעשוי לאפשר שיחות ישירות בין איראן לארה”ב.


* ביום שני התפרסם מאמר דעה של שר החוץ האמריקאי, ג’ון קרי, בוושינגטון פוסט, בו הוא מאשים את איראן כי חוסר הנכונות שלה להתפשר הוא שעומד בדרך להסכם. קרי הוסיף וטען שאיראן לא עשתה די כדי לשכנע שתוכניתה הגרעינית מיועדת למטרות שלום.



סוריה


* תשע קבוצות מורדים סוריות, ובכללן ארגון גג של קבוצות מורדים אסלאמיסטיות, הכריזו כי הן דוחות את הצהרת דאע”ש כי הוא כעת הח’ליפות האסלאמית הלגיטימית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה