יום שלישי, 1 ביולי 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שלישי ה-1.7.2014

היום בעדכון: נמצאו גופות שלושת הנערים החטופים • חמאס ירתה רקטות לראשונה מאז “עמוד ענן” • ופיגוע ליד ארמון הנשיאות המצרי


מפת איזור החטיפה


תמונת היום: מפת אזור החטיפה ומציאת הגופות באזור חברון (צילום: Ynet)



ישראל-פלסטינים


* צה”ל והשב”כ מצאו את גופותיהם של שלושת הנערים החטופים. השלושה נורו למוות סמוך לאחר חטיפתם ונקברו באזור חברון במטרה כנראה לקיים משא ומתן על שחרור אסירים בתמורה להחזרת גופותיהם. כוחות הביטחון ממשיכים לחפש את שני הרוצחים.


* צה”ל הקיף וסגר את חברון במטרה למנוע הפרות סדר וחיכוך בין פלסטינים לבין מתנחלים. מאות פלסטינים התעמתו עם צה”ל שפעל בבתי החוטפים. בעימותים בין צה”ל לתושבים בג’נין נהרג פלסטיני אחד. הקבינט המדיני ביטחוני התכנס לדיון אתמול, אך לא הצליח להחליט על תגובה בשל מחלוקת בין חבריו על עוצמתה ויעדיה.


* רצועת עזה - חמאס אחראית למטח הרקטות שנורה לעבר ישראל אתמול בבוקר. זהו הירי הראשון שביצעה התנועה מאז מבצע “עמוד ענן” בסוף שנת 2012, והוא בא כנראה בתגובה לחיסול אחד מפעיליה ביום ראשון בערב.


* בתגובה תקף צה”ל במהלך הלילה למעלה משלושים מטרות ברצועה, בהן יעדי חמאס, בתקיפות נפצעו ארבעה בני אדם ואחד נעדר. שמונה רקטות נוספות נורו במהלך הלילה. שתיים מהן גרמו נזק למכוניות ולמבנים.



מצרים


* מטען חבלה התפוצץ סמוך לארמון הנשיאות בקהיר, הרג שני קציני משטרה בכירים ופצע עשרה נוספים. אתמול צויין יום השנה הראשון להדחת שלטון האחים המוסלמים על ידי הצבא. הנשיא, סיסי, אמר כי הרשויות המצריות יעשו כל שידרש לתפוס את האחראים ובכלל זאת יחמירו חקיקה נגד טרור.


* התביעה המצרית מבקשת להעמיד לדין מצרי אחד ושני ישראלים באשמת ריגול. המצרי נמצא במעצר, אך הישראלים המעורבים לכאורה בפרשה “נמלטים” וישפטו בהיעדרם.



דאע”ש


* דובר דאע”ש הכריז על ח’ליפות אסלאמית בשטחים שבשליטת הארגון. כמו כן הוא הודיע כי מפקד הארגון, אבו בכר אלבגדדי, הוא כעת הח’ליף והשליט הלגיטימי היחיד בעולם המוסלמי. בנוסף, הכריז על שינוי שם הארגון ל”מדינה האסלאמית” והשמטת המילים “בעיראק ובאלשאם” מהשם.


* פוליטיקאי בכיר ממפלגתו של ראש ממשלת עיראק, אלמאלכי, הזהיר אתמול כי אם ארה”ב לא תענה לבקשת עיראק ותתקוף אווירית את דאע”ש, עיראק תפנה לאיראן שתעשה זאת עבורה.


* כוחות הביטחון של לבנון טוענים כי דאע”ש מינה מפקד מיוחד לכוחות הארגון בלבנון ששמו הוא עבד אלסלאם אלארדני. על פי הדיווח, אלארדני הוא שהורה על הפיגוע שסוכל בבירות בשבוע שעבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה