יום שני, 9 ביוני 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שני ה-9.6.14

היום בעדכון: לפיד ביקר ההשקעה בהתנחלויות וקרא לצאת בתוכנית מדינית חדשה סיסי הושבע ושליח האו”ם לשעבר לסוריה משווה את המצב שם לסומליה ולאפגניסטן


בגינת האפיפיור


תמונת היום: האפיפיור, הנשיא פרס ואבו מאזן בגינת הותיקן ב”פסגת התפילה” שקיימו אתמול (צילום: AP)



ישראל-פלסטינים


* במסגרת כנס הרצליה הציגו שרים שונים בממשלה את עמדתם ביחס לעתיד היחסים עם הפלסטינים. שר הכלכלה, בנט, שב וקרא לסיפוח שטחי C ומתן אוטונומיה בשאר הגדה. שר האוצר, לפיד, ביקר את ההשקעה הממשלתית בהתנחלויות, אמר כי מפלגתו תפיל את הממשלה אם זו תחליט על סיפוח שטחים וקרא למהלך מדיני תלת שלבי: פינוי שטחים שאינם דורשים פינוי התנחלויות, פינוי התנחלויות מבודדות והתכנסות לגושים ולבסוף שלב התאמות בו יגובשו סידורי הגבול הסופיים ויבוצעו חילופי שטחים.


* מלשכת ראש הממשלה דחו את הרעיון של נסיגה חד צדדית וטענו כי הנסיגה מעזה מוכיחה את הסכנה במהלכים כאלה.


* רקטה נפלה בשטח פתוח באזור אשקלון אתמול בלילה.



מצרים


* עבד אלפתאח אלסיסי הושבע כנשיא מצרים. בנאום ההשבעה שלו אמר כי ינהל מדיניות “מכלילה”, אך לאחר מכן הבהיר כי יוסיף להאבק ב“אלו שאימצו את האלימות כאסטרטגיה”. ביטוי שמתפרש כרמז לאחים המוסלמים בהם נאבק המשטר הצבאי מאז ההפיכה בקיץ שעבר.



סוריה


* שליח האו”ם לשעבר, לחדאר ברהימי, אמר בראיון שהתפרסם בסוף השבוע כי סוריה מתדרדרת למצב של מדינה-כושלת והשווה את הנעשה בה לסומליה ולאפגניסטן. הוא האשים את השחקנים החיצוניים במשבר בסוריה בכך שתמכו במאמץ הלחימה ולא ב”מאמץ השלום” וגם טען כי לפחות באחד מהמקרים של השימוש בנשק כימי במדינה, היו אלה המורדים שהשתמשו בו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה