יום שלישי, 3 ביוני 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שלישי ה-3.2.6.14

היום בעדכון: ארה”ב תעבוד עם ממשלת האחדות הפלסטינית בישראל פועלים לשלול מימון אמריקאי לפלסטינים ובחירות בסוריה


סופת אבק בטהראן


תמונת היום: סופת אבק בטהראן הרגה לפחות ארבעה ופצעה עשרות (צילום: טוויטר @RZimmt)


ישראל-פלסטינים


* ארה”ב הודיעה כי תשתף פעולה עם ממשלת האחדות הפלסטינית משום שזו מורכבת מטכנוקרטים ולא מאנשי חמאס, ומשום שהממשלה מכירה בתנאי הרביעייה: הכרה בישראל, בהסכמים עימה, והתנערות מהטרור. למרות עמדת הממשל, בקונגרס האמריקאי איימו בהפסקת הסיוע האמריקאי לפלסטינים שגובהו כ-500 מיליון דולר בשנה. האיחוד האירופי הלך בעקבות ארה”ב והודיע כי גם הוא ישתף פעולה עם ממשלת האחדות.


* בישראל הופתעו מהחלטת ארה”ב והחלו להפעיל את השדולה הפרו-ישראלית איפא”ק במטרה לחסום את המימון לפלסטינים בקונגרס. בנוסף, החליט הקבינט להחרים את הממשלה החדשה ולראות בממשלת הרשות אחראית גם לטרור מעזה.


* שר הכלכלה בנט, קרא לספח את שטחי C בתגובה להקמת הממשלה, בעוד ששר החוץ ליברמן טען שעל ישראל לנסות להשיג הסדר אזורי במקום הסדר בילטרלי עם הפלסטינים. השר להגנת הסביבה, פרץ, מצידו קרא לבחון את האפשרות להדבר עם הממשלה הפלסטינית.


* במעמד השבעת הממשלה התחייב אבו מאזן לתנאי הרביעייה והבהיר כי התיאום הביטחוני עם ישראל ימשך.


* פלסטיני הגיע אתמול בשעות הלילה לעבר מחסום צה”ל בצומת תפוח והחל לירות לעבר הלוחמים במקום. הלוחמים השיבו אש והרגו את הפלסטיני שהצליח לפצוע לוחם מג”ב ברגלו.


* עשרות עצירים ביטחוניים פלסטינים שובתים רעב כבר כחמישה שבועות והועברו לבתי חולים. עוד כ-100 עצירים שובתי רעב נמצאים בבתי הכלא כי לא עברו 35 יום מתחילת שביתתם. אל העצירים השובתים רעב במחאה על מעצרם המנהלי, הצטרפו כ-200 אסירים. לפי הפלסטינים משתתפים בשביתה כ-1500 אסירים.


איראן


* ארבעה בני אדם לפחות נהרגו ועוד עשרות נפצעו בסופת אבק קשה שפגעה בטהראן אתמול.


סוריה


* היום מתקיימות בחירות במדינה בהן יזכה בלי צל של ספק הנשיא המכהן אסד. לבנון הודיעה כי פליטים שינסו לנסוע לסוריה להצביע בבחירות יאבדו את מעמד הפליטות שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה