יום שישי, 27 ביוני 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שישי ה-27.6.2014

היום בעדכון: פורסמו שמות חוטפי הנערים • נציגי המעצמות מאותתים - תיתכן הארכת המו”מ עם איראן • וארה”ב רוצה להעמיק הסיוע למורדים בסוריה


זירת פיגוע בבירות


תמונת היום: איש ביטחון לבנוני מחוץ למלון שנפגע בפיצוץ מחבל מתאבד בבירות ביום רביעי (צילום: AFP)



ישראל-פלסטינים


* רכב סיור של צה”ל נפגע קל בפיצוץ מטען על גדר המערכת ברצועת עזה היום בבוקר. לא היו נפגעים.


* כוחות הביטחון פרסמו את שמותיהם של חוטפי שלושת הנערים. השניים, מרואן קואסמה ועמאר אבו עישה, הם פעילי הזרוע הצבאית של חמאס בחברון. אלו הם שני הפעילים שמנגנוני הביטחון הפלסטיניים העבירו לישראל את שמותיהם כמי שנעדרו מבתיהם.


* שר החוץ ליברמן אמר לעמיתו האמריקאי, קרי, בפגישה שקיימו אתמול כי לדעתו לא ניתן להשיג כיום הסדר קבע בילטרלי בין ישראל לפלסטינים, אך שהתנאים הגיאו-פוליטיים מתאימים לקדם הסדר אזורי בין ישראל למדינות ערב. הוא הוסיף וטען שהקמת מדינה כורדית עצמאית בעיראק היא עובדה מוגמרת.



איראן


* נציגי שש המעצמות הדנות עם איראן על הסכם הגרעין התכנסו ביום חמישי בבריסל כדי לגבש אסטרטגיה לישורת האחרונה של המגעים על הסדר קבע שתחל ב-2 ביולי וצריכה להסתיים עד ה-20 ביולי.


* דיפלומטים מערביים המעורבים בתהליך אותתו לראשונה שישקלו הארכה של השיחות מעבר ל-20 ביולי, אפילו בחצי שנה נוספת אם כל שיוותר הוא סיכום על פרטים טכניים. לעת עתה, המחלוקות בין הצדדים נוגעות לסוגיות המהות של ההסדר.



סוריה


* ממשל אובמה הכריז על כוונתו לפנות לקונגרס בבקשה לאשר סיוע בסך חצי מיליארד דולר לגורמים מתונים בשורות המורדים הסורים.



לבנון


* המחבל המתאבד שפוצץ עצמו במהלך פשיטת כוחות ביטחון על המלון בו שהה בבירות שלשום ושותפו שנעצר התכוונו לפגע במסעדה הקשורה לחזבאללה בדרום בירות. השניים  משתייכים לארגון “מדינת עיראק האסלאמית”. סעודיה, מדינת המוצא של המחבלים, גינתה את הפיגוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה