יום רביעי, 25 ביוני 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום רביעי ה-25.6.2014

היום בעדכון: הסתיימה שביתת הרעב של העצירים הביטחוניים • סיסי לא יחון את עיתונאי אלג’זירה • ואיראן מקווה לסכם עם רוסיה באוגוסט על בניית שני כורים


איראנים שנעצרו על השתתפות בקליפ


תמונת היום: צילום מסך מתוך סרטון עידוד לנבחרת איראן ששניים מהמשתתפים בו נעצרו (צילום מסך מיוטיוב)



ישראל-פלסטינים


* הסתיימה שביתת הרעב של העצירים הביטחוניים בעקבות הסכמות שהושגו עם השב”ס ושפרטיהן לא התפרסמו. עם זאת, ברור שלא יבוטל מעצרם המנהלי, אך שקנסות שהושתו עליהם יוסרו.


* ארבע רקטות נורו לעבר ישראל אמש. שתיים שנורו לעבר אשקלון יורטו על ידי “כיפת ברזל” ואחת גרמה נזק לרפת במועצה אזורית שדות נגב. רקטה חמישית התפוצצה בבית משפחה בעזה והרגה תינוקת פלסטינית. צה”ל הגיב בתקיפת מטרות ברצועה.


* בכיר חמאס, מחמוד אלזהאר, טען כי ברשות התנועה רקטות שיכולות לאיים על כל ישוב ב”פלסטין הכבושה”.


* רחלי פרנקל, אימו של אחד מהנערים החטופים, נפתלי פרנקל, נאמה אתמול בפני מועצת זכויות האדם של האו”ם. קודם לנאומה, תקפו דוברים שונים במועצה, שנחשבת לבמה עוינת מאד לישראל, את מבצע צה”ל בעקבות החטיפה.


* 17 אנשי חמאס נעצרו במהלך הלילה במסגרת מבצע “שובו אחים” בהם גם חבר מועצה מחוקקת מטעם התנועה.



מצרים


* נשיא מצרים, סיסי, הודיע כי לא יתערב בהחלטת הרשות השופטת ולא יחון את עיתונאי אלג’זירה שנידונו לעונשי מאסר ארוכים שלשום. הודעת סיסי הגיעה שעות ספורות לאחר פרסום דרישה מצד הבית הלבן להתערבותו במקרה.



איראן


* איראן הודיעה כי היא מצפה שעסקה לבניית שני כורי כוח נוספים תחתם עם רוסיה עד סוף חודש אוגוסט.


* משטרת איראן עצרה שני בני אדם שהצטלמו לקליפ המעודד את נבחרת איראן בגביע העולמי בכדורגל, משום שהקליפ אינו עומד בדרישות הצניעות במדינה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה