יום שישי, 20 ביוני 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שישי ה-20.6.14

היום בעדכון: נער פלסטיני בן 13 נהרג בפעולת צה”ל • ארה”ב שולחת יועצים לעיראק • ומלך סעודיה יבקר היום במצרים


מפילים את סדאם מעלים את ISIS


תמונת היום: מפילים את סדאם, מעלים את ISIS (איור: פיטר שרנק)



ישראל-פלסטינים


* נער בן 13, מחמד דודין, נהרג מאש צה”ל בעיירה דורא במחוז חברון במסגרת מבצע צה”ל לאיתור החטופים ולפגיעה בתשתיות חמאס בגדה. דודין נורה במהלך עימותים בין תושבים שהשליכו אבנים, לבין כוחות צה”ל. הוא עצמו כנראה לא היה מעורב בעימות. צעיר פלסטיני נוסף נפצע קשה מירי לראשו בעימותים שהתרחשו בקלנדיה.


* דוברי חמאס תקפו את אבו מאזן בחריפות על הגינוי של החטיפה והתמיכה שהביע בהמשך התיאום הביטחוני עם ישראל.


* שתי רקטות נורו אמש מהרצועה האחת לכיוון אשקלון שיורטה על ידי כיפת ברזל, והשנייה לכיוון שער הנגב. בתגובה, תקף צה”ל במהלך הלילה מטרות ברצועה. שישה פלסטינים נפצעו בתקיפות, בהם ארבעה ילדים.



עיראק


* הנשיא אובמה הורה לשלוח עד 300 יועצים צבאיים לעיראק, בהתאם למכתב ששלח בנושא לקונגרס. בנוסף, לבקשת אובמה, שר החוץ קרי יצא בשבוע הבא למסע באירופה ובמזרח התיכון לתיאום התגובה האמריקאית והבינלאומית למשבר.


* נמשכות הקריאות מצד הקהילה הבינלאומית להקים ממשלת אחדות בעיראק. בה בעת, ראש הממשלה אלמאלכי, הבהיר שלא יפנה את מקומו בהנהגת המדינה על אף לחצים מהמערב.


* ארה”ב ואיראן: הנשיא אובמה הבהיר כי כבר מתנהלות שיחות בין איראן לארה”ב בנושא העיראקי וכי ארה”ב קראה לאיראן לא לפעול באופן שיחריף מתחים עדתיים. הוא טען כי ביכולתה של איראן לשחק תפקיד חיובי אם תקרא להקמת ממשלת אחדות בין עדתית.



לבנון


* שני הרוגים לפחות וכעשרים פצועים בפיגוע על כביש בירות-דמשק נגד עמדה של כוחות הביטחון הלבנונים היום בבוקר. זאת, לאחר תקופה בה ירד מפלס הטרור בלבנון כתוצאה ממלחמת האזרחים הסורית.



מצרים


* מלך סעודיה, עבדאללה, צפוי לבקר היום במצרים בביקור ראשון שלו במדינה מאז הפלת ממשל מבארכ. המלך יעצור במצרים בדרכו חזרה מטיפולים רפואיים במרוקו, בצעד שמבטא את הגיבוי הסעודי לממשל סיסי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה