יום שישי, 9 במאי 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שישי ה-9.5.14

היום בעדכון: אבו מאזן: לא אפרק את הרשות אינדיק מכנה הבנייה בהתנחלויות בחבלה מכוונת בתהליך המדיני בלוגר סעודי נידון ל-10 שנות מאסר ו-1000 מלקות


Lebanon's newly elected Christian Maronite Patriarch Rai greets his audience at the patriarchate in Bkerki


תמונת היום: הפטריארך המרוני הלבנוני, בשארה אלראי, שהחלטתו להצטרף לביקור האפיפיור בישראל בסוף החודש מושכת ביקורת בזירה הלבנונית  (צילום: רויטרס)



ישראל-פלסטינים


* אבו מאזן הצהיר כי אין בכוונתו להכריז על פירוק הרשות הפלסטינית בניגוד לדיווחים הפוכים לפני מספר שבועות.


* 17 ארגוני זכויות אדם קוראים לרשות הפלסטינית להצטרף לבית הדין הפלילי הבינלאומי, צעד ממנו נמנעה הרשות עד כה משום שהוא נתפס על ידי ישראל ועל ידי ארה"ב כמהלך הקיצוני ביותר של תהליך ההכרה הבינלאומי שמקדמים הפלסטינים.


* השליח האמריקאי למשא ומתן, מרטין אינדיק, האשים כי הבנייה הישראלית בהתנחלויות הייתה הצעד המזיק ביותר למשא ומתן ושהיא נעשתה במתכוון כדי לחבל בתהליך, על ידי גורמי ימין בממשלת ישראל. אינדיק אמר שנראה כי לשני הצדדים לא היה אינטרס לעשות את הפשרות הנדרשות להסדר מדיני, אך התמקד בדבריו בנזק שגרמו ההתנחלויות לתהליך.



איראן


* נשיא איראן, רוחאני, הטיל וטו על החלטת הועדה המפקחת על צנזור אתרי אינטרנט לחסום את שירות ההודעות המיידיות "ווטסאפ" .


 


לבנון


* פטריארך הכנסייה המרונית (הזרם הנוצרי הנפוץ בלבנון) המשמש גם כקרדינל בכנסיה הקתולית, בשארה אלראי, יצטרף לביקור האפיפיור בישראל ב-26-24 במאי. החלטת אלראי מושכת ביקורת רבה בלבנון ומצד גורמים בזירה הפלסטינית בדגש על חמאס, בעוד הרשות הפלסטינית ברכה על החלטתו. הוא הדגיש כי הוא מצטרף לביקור כדי להגיד ש"ירושלים היא עיר ערבית".


 


סעודיה


* בתום משפט חוזר, נידון בלוגר סעודי שקרא לליברליזציה במדינה, ל-10 שנות מאסר, 1000 מלקות וקנס של 266,000 דולר. במשפט המקורי הוא נידון לשבע שנות מאסר ול-600 מלקות, אך בית משפט לערעורים הורה על משפט חוזר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה