יום חמישי, 15 במאי 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום חמישי ה-15.5.14

היום בעדכון: אבו מאזן נפגש עם ר”מ בריטניה  המטבע המצרי הולך ונחלש ומאות הרוגים באסון מכרות בטורקיה


TOPSHOTS A man kisses his son, rescued of the mine, on May 13, 2014 after an explosion in a coal mine in Manisa. At least 157 miners were killed in collapsed coal mine in the western Turkish city of Manisa. "At least 200-300 workers were working in the mine when an electric fault caused an explosion," the mayor of Soma, a district of Manisa, told private NTV television. AFP PHOTO/BULENT KILICBULENT KILIC/AFP/Getty Images


תמונת היום: אב מנשק את בנו הכורה שחולץ מהמכרה בסומה שבטורקיה (צילום: AFP)



הזירה הפלסטינית


* אבו מאזן נפגש אתמול עם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. הנשיא הפלסטיני הציג את תוכניתו להקים ממשלה מקצועית שמחוייבת להכרה בישראל ולהסכמים שנחתמו עימה. הוא הבהיר כי הוא מעוניין בחידוש התהליך המדיני עם ישראל. היום יפגש אבו מאזן עם שר החוץ של ארה”ב, ג’ון קרי.



מצרים


* בית משפט מצרי זיכה אתמול בכיר באחים המוסלמים, מהדי עאכף, מאשמת פגיעה בכבוד בית המשפט. עאכף הועמד לדין בעקבות האשמת בתי המשפט בשחיתות בראיון לתקשורת המפרצית. עם זאת, עאכף יוותר במעצר משום שהוא ממתין למשפט על הסתה לאלימות.


* החלשות נוספת במטבע המצרי לאחר שהבנק המרכזי של מצרים, השולט בשער המטבע, ערך פיחות נוסף במסגרת מכירת מטבע חוץ שביצע שנועדה לספק ליבואני מוצרי מזון את המזומן הדרוש להם לרכישת המזון. בשוק השחור נסחר המטבע המצרי בשער נמוך עוד יותר המבטא חוסר אמון של הציבור במטבע המקומי ודרישה למטבע חוץ.



ירדן


* ירדן החזירה את שגריריה מלבנון, תימן ועיראק על רקע המתיחות הביטחונית במדינות אלה. השבוע חזר לירדן שגריר הממלכה בלוב שהוחזק על ידי חמושים במשך כחודש שדרשו את שחרורו של חברם המרצה מאסר עולם בירדן באשמת עיסוק בטרור. ירדן הסכימה להעבירו לריצוי שארית מאסרו בלוב.



טורקיה


* כמאתיים ושבעים הרוגים ועוד כמאה נעדרים בפיצוץ ושריפה במכרה בסומה שבמערב טורקיה שארעו ביום שלישי. 363 בני אדם חולצו מהמכרה. אתמול התעמתו מפגינים שמחו על הזנחת הממשלה את נהלי הבטיחות במכרות עם כוחות משטרה באיסטנבול ובאנקרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה