יום שני, 31 במרץ 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שני ה-31.3.14

היום בעדכון: יש תאריך לבחירות במצרים הרמטכ"ל האמריקאי בישראל וארדואן קיבל רוח גבית מהבחירות המקומיות בטורקיה


מזכרות סיסי בתחריר


 תמונת היום: שטרות כסף מזויפים הנושאים את תמונתו של המועמד לנשיאות מצרים הפילדמרשל סיסי המוצעים למכירה בכיכר תחריר בקהיר (צילום: רויטרס)



מצרים


* הבחירות לנשיאות מצרים יתקיימו ב-26-27 במאי.


* קולונל לשעבר בצבא מצרים נהרג בירי ממארב של חמושים על הכביש המחבר בין קהיר לאסמאעיליה שעל תעלת סואץ. כמה שעות קודם לכן, נהרג חייל מצרי בסיני ושלושה שוטרים נפצעו בירי של חמושים על אוטובוס משטרה.


* גם אתמול נמשכו העימותים בין תומכי האחים המוסלמים לבין כוחות ביטחון בהפגנות באוניברסיטת אלאזהר בקהיר.



ישראל


* ראש המטות המשולבים של ארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי, נועד אתמול עם שר הביטחון יעלון. יעלון הודה לדמפסי על ידידותה של ארה"ב ועל מאמציה לקדם את התהליך המדיני. ברקע, הערותיו האחרונות של שר הביטחון שביקרו את ארה"ב ואת מדיניות החוץ שלה.


 


איראן


* הרב הראשי של יהדות איראן, הרב יוסף חמדאני, נפטר בסוף השבוע. חמדאני כיהן מאז 1994 כרבה הראשי של הקהילה האיראנית – המונה בין 8,000 ל-25,000 יהודים.


 


טורקיה


* מתוצאות כמעט סופיות של הבחירות המקומיות בטורקיה, נראה שמפלגת השלטון (ה-AKP) זכתה בכ-44% מקולות הבוחרים בעוד שיריבתה המשמעותית "מפלגת העם הרפובליקנית" זכתה רק ב-29%. זאת, על אף רצף המשברים הפוליטיים בהם הייתה מעורבת צמרת ה-AKP לאחרונה. מסתמן כי ה-AKP זכתה גם בשתי הערים ההגדולות, אנקרה ואיסטנבול, אך בהפרש קטן בהרבה מאשר בשאר המדינה. ארדואן הכריז במהלך הלילה על הניצחון ואמר כי יריביו שהאשימו אותו בשחיתות והדליפו הקלטות של דיונים בטחוניים "ישלמו מחיר" על כך.


* באזור הכפרי שבדרום טורקיה פרצו עימותים סביב הבחירות בהם נהרגו שמונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה