יום שני, 10 במרץ 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שני ה-10.3.14

 היום בעדכון: מה מצאו על ה-KLOS-C כמה בתים יבנה הצבא במצרים ומה חושבת הליגה הערבית על הכרה בישראל כמדינה יהודית


אשטון באיראן



שרת החוץ של האיחוד האירופי, קת'רין אשטון, עם מקבילה האיראני, ג'ואד זריף. ראשה של אשטון מכוסה כפי שנדרש ממבקרות מערביות באיראן (צילום: AFP)

איראן


* שרת החוץ של האיחוד האירופי, קת'רין אשטון, המבקרת באיראן התבטאה בנושא שיחות הגרעין בין איראן למעצמות והבהירה שעל אף ההתקדמות החיובית בשיחות, אין כל ערובה להשגת הסכם סופי.


* בתום פריקת ה-KLOS-C נמצאו מוסתרים במכולות שעל סיפונה 40 רקטות 300 מ"מ סוריות לטווחים של 90-160 ק"מ, 181 פצצות מרגמה ו-400,000 כדורים בקוטר 7.62 מ"מ המשמשים לירי מקלעים.


מצרים


* צבא מצרים סיכם עם חברת בניה גדולה מדובאי על פרויקט חמש שנתי לבניית מיליון בתים למעוטי יכולת מצרים. שווי הפרויקט הוא 40 מיליארד דולר, שטרם הוכרז מאיפה יגיע המימון להם, אך האדמה עליה יבנו הבתים תוענק בחינם לפרויקט.


* ביום חמישי פורסמו בטלוויזיה המצרית דברים שאמר הפילדמרשל סיסי, שר ההגנה והמועמד המוביל לנשיאות מצרים, בנושא הכלכלי. סיסי ציין כי ההשקעה המצרית בפיתוח נמוכה עשרת מונים מזו שדרושה למדינה ובניסיון להפחית את הציפיות ממנו, אמר כי ייתכן ופירות ההשקעה יהיו ניכרים רק בעוד זמן רב.


ישראל-פלסטינים


* הליגה הערבית, בפגישה של שרי החוץ של המדינות החברות, הכריזה על תמיכתה בעמדה הפלסטינית השוללת הכרה בישראל כמדינה יהודית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה