יום שלישי, 11 במרץ 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שלישי ה-11.3.14

היום בעדכון: ירדן דורשת הסברים מישראל • עוד "כיפות ברזל" בדרך • וחמאס חוגגת את ה-M75




[caption id="" align="aligncenter" width="630"]נתניהו סוקר את הנשק ראש הממשלה ושר הביטחון סוקרים את הנשק שנתפס במשלוח האיראני על גבי ה-KLOS-C (צילום: מוט קמחי)[/caption]

ישראל


* כוח צה"ל במעבר אלנבי ירה למוות בראיד זעיתר, פלסטיני ירדני שכיהן כשופט שלום בבירה עמאן. על פי צה"ל, זעיתר ניסה לחטוף נשק מידי החיילים במחסום ועל פי עדי ראיה, זעיתר ניסה לתקוף את החיילים באמצעות מקל אליו מוצמדת מראה המשמש לבידוק מתחת לאוטובוסים במסגרת קטטה שהתפתחה במקום. השב"כ חוקר את האירוע.


* בתגובה לאירוע דרשה ממשלת ירדן מישראל לחקור את האירוע ולמסור לה דיווח מלא עליו. במקביל, בעמאן התנהלו הפגנות סוערות באזור שגרירות ישראל וצוות השגרירות הונחה להגיע מבתיהם אליה על ידי צוות האבטחה הישראלי. כוחות הביטחון הירדנים נערכו בכוחות מתוגברים באזור הנציגות הישראלית ולאחר מספר שעות המצב נרגע והדיפלומטים שבו לבתיהם.


* פלסטיני שהשליך אבנים באזור בית אל נורה למוות על ידי כוח צה"ל.


* משרד ההגנה האמריקאי הודיע על העברת 429 מיליון דולרים לישראל לשם המשך הצטיידות במערכת יירוט הטילים "כיפת ברזל".


איראן


* שרת החוץ של האיחוד האירופי, קת'רין אשטון, נפגשה עם פעילות לזכויות נשים באיראן בצעד שזכה לביקורת חריפה מצד גורמי הימין השמרני במדינה. משרד החוץ האיראני אף העביר קובלנה בנושא לשגרירות האוסטרית בטענה שהמפגש לא היה חלק מהתוכנית המאושרת של הביקור. דוברה של אשטון הגיב לביקורת בביטול.


* באירוע לעיתונאים בצמוד לנשק שנפרק מה-KLOS-C שב ראש הממשלה, נתניהו, והאשים את איראן במשלוח הנשק. כלפי הקהילה הבינלאומית טען נתניהו שבעוד שכאשר ישראל בונה "מרפסת בשכונה בירושלים" נשמעת מקהלת גינויים, הרי שהעולם מוכן לקבל מעורבות איראנית בוטה בטרור בשתיקה.


* שניים מהנוסעים שהתשמשו בדרכונים מזוייפים לעלות על הטיסה המלזית שנעלמה השבוע היו איראנים מה שהביא להשערות על מעורבות איראנית בהעלמות המטוס. על פי חבר של השנים שארח אותם בקואלה-לומפור הם ניסו להשתמש בדרכונים על מנת להגר לאירופה.


 לבנון


* מקור המקורב לחזבאללה הודה כי למעלה מ-500 מלוחמי הארגון נהרגו בלחימה בסוריה בשנים האחרונות.


פלסטינים 


* במקביל לאירוע לרגל לכידת ה-KLOS-C שהתקיים באילת, ערכה חמאס אירוע השקה לרקטת ה-M75 מייצור עצמי שנורתה לעבר ירושלים במהלך מבצע "עמוד ענן".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה