יום רביעי, 18 ביוני 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום רביעי ה-18.6.14

היום בעדכון: עשרות משוחררי עסקת שליט נעצרו מחדש הסנאט האמריקאי מציע קיצוץ תקציב הסיוע למצרים והאו”ם מאשר שהיה שימוש בנשק כימי בסוריה


צה"ל פועל באזור חברון


תמונת היום: חיילי צה”ל בפעולה באזור חברון (צילום: AFP)


ישראל-פלסטינים


* נמשכים מעצרי פעילי חמאס. 64 פעילים בתנועה נעצרו במהלך הלילה בהם 51 ממשוחררי עסקת שליט. בנוסף, סגר צה”ל מחסומים שהיו פתוחים בשנים האחרונות ומשרדים של שירותי הרווחה של חמאס (דעוה).


* במסיבת עיתונאים של הפלגים הפלסטיניים ברצועה, לא לקח אף ארגון אחריות על החטיפה, אך הם שיבחו את הפעולה.


* משלחת מטעם הרשות יצאה למצרים לדיון במגנונון לפתיחת מעבר רפיח. מצרים הצהירה בשבועות האחרונים כי פתיחת המעבר מותנית בהחזרת מנגנוני הביטחון של הרשות לפעול שם.


לבנון


* מזכ”ל חזבאללה, חסן נצראללה, ניצל את המשבר בלבנון וטען בהצהרה לעיתון לבנוני שמאמצי חזבאללה הם שמנעו את התפשטות “מדינת עיראק האסלאמית” מסוריה ללבנון. זאת, בתגובה לביקורת הנמשכת על חזבאללה על מעורבותו בלחימה בסוריה והשלכות לחימה זו על המצב הביטחוני בלבנון.


* חייל של צבא לבנון נורה ומת בעיר טריפולי. העימותים העדתיים בעיר נרגעו במידה רבה מאז חודש אפריל אז הוגברה הפעילות הביטחונית של ממשלת לבנון בעיר. זוהי התקרית החמורה הראשונה מאז.


מצרים


* הסנאט האמריקאי ניסח הצעת תקציב לסיוע חוץ שתקצץ את סיוע החוץ למצרים ב-400 מיליון דולר. מ-1.55 מיליארד דולר בסיוע צבאי ואזרחי ל-1.15 מיליארד דולר. זאת, הן בשל לחצי תקציב, אך גם בשל המהלכים הלא-דמוקרטיים של המשטר המצרי.


* שני אנשי עסקים מצרים-נוצרים נחטפו על ידי חמושים מוסלמים בסיני למטרות כופר.


סוריה


* צוות פקחי ארגון אמנת הנשק הכימי שפעל בסוריה הודיע כי סביר מאד שהופעל נשק כימי - כלור או חומרים דומים - במקרים עליהם דווח בחודשים האחרונים. פעולת הצוות הופרעה כאשר שיירה של פקחים הותקפה והם נאלצו לשוב על עקבותיהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה