יום חמישי, 12 ביוני 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום חמישי ה-12.6.14

היום בעדכון: מצרים פרסה גדוד חי”ר באזור מעבר טאבה ישראל חיסלה פעיל ג’האד בעזה ו”מדינת עיראק האסלאמית” כבשו ערים נוספות


אזורי שליטה בעיראק


תמונת היום: מפת אזורי השליטה והנוכחות של “מדינת עיראק האסלאמית” באזור עיראק וסוריה (צילום: הגארדיאן)



מצרים


* צבא מצרים פרס גדוד חי”ר באזור הגבול ומעבר טאבה בתיאום עם ישראל במטרה למנוע פיגועים של ארגוני ג’האד לעבר ישראל ובפרט כדי למנוע ירי טילים לעבר מטוסים מנמיכי טוס המתקרבים לנחיתה באילת. זאת, בעקבות הצלחה של ארגוני הג’האד בסיני להפיל מסוק של צבא מצרים לפני מספר חודשים.


* נשיא מצרים, סיסי, הלך לבקר את האישה שנאנסה על ידי מספר גברים בחגיגות הנצחון לרגל בחירת סיסי בכיכר תחריר ושסרטון האונס שלה התפרסם באינטרנט. הוא התנצל בפניה וקרא לכל גברי מצרים להאבק בתופעות מעין אלה.



הזירה הפלסטינית


* צה”ל חיסל אמש פעיל ג’האד בשם מחמוד עואר ברצועת עזה. הוא היה מעורב במטח הרקטות שנורה לישראל בערב חג שני של פסח והיה עסוק בתכנון פיגועים שאמורים היו לצאת לפועל בזמן הקרוב, בהם גם ירי טילים נגד מטוסים על מסוק.


* אתמול בבוקר נורתה רקטה לעבר מועצה אזורית אשכול. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם למבנה.


* ממצאי הנתיחה של אחד משני ההרוגים מהירי במחסום ביתוניא בהפגנות יום הנכבה מעלים כי הוא כנראה נורה באש חיה. צה”ל עומד על כך שהכוחות שפעלו באזור ירו כדורי גומי בלבד.



עיראק


* כוחות “מדינת עיראק האסלאמית” שהשתלטו על מוצול פרצו לקונסוליה הטורקית בעיר ושבו את הקונסול ו-24 מאנשי צוותו. נראה כי מספר הפליטים שנמלטו מהעיר מגיע לכחצי מיליון.


* נמשכת התקדמות כוחות “מדינת עיראק האסלאמית”. לוחמי הארגון כבשו את העיר הסונית תיכרית בה גדל צדאם חסין, שנמצאת כ-130 קילומטרים מצפון לבגדד. כוחות הממשלה הצליחו להדוף מתקפה על מתחמי הפקת הנפט באזור בייג’י שבין מוצול לתיכרית.


* ארה”ב הביעה דאגה מהמצב המתפתח, אך טרם התחייבה לצעדים קונקרטיים בתגובה להתפתחויות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה