יום חמישי, 10 באפריל 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום חמישי ה-10.4.14

היום בעדכון: ישראל מכינה גל סנקציות נוסף נגד הרשות סבב שיחות הגרעין בוינה נסגר באופטימיות זהירה מאד וישראל שיגרה לווין ריגול בהצלחה


שיגור אופק 10


תמונת היום: שיגור לווין הריגול "אופק 10" (צילום: משרד הביטחון)


ישראל-פלסטינים


* לצד המשך השיחות שמטרתן לחדש את המשא ומתן, בישראל נערכים להחרפה נוספת בסנקציות על הרשות. מתאם הפעולות בשטחים התבקש להכין הנחיות לביטול חופש התנועה של בכירי הרשות, לעצירת פרויקטים כלכליים גדולים, קיזוז חובות לחברות ישראליות מתוך כספי המכס שגובה ישראל עבור הפלסטינים והגבלות נוספות על שיתוף הפעולה.


* מנגד, הממשלה הפלסטינית התכנסה כדי לדון בהחלטת ראש הממשלה להגביל את התיאום האזרחי בדרג שרים עם הפלסטינים, ובכירים ברשות ובאש"ף גינו את ההחלטה. ארה"ב הביעה צער על החלטת ישראל להקפיא את מגעי השרים עם הפלסטינים.


* שר החוץ של ארה"ב, קרי, נועד אתמול בוושינגטון עם שר החוץ, ליברמן וטען כי ארה"ב אינה מאשימה את ישראל במשבר במשא ומתן. מלשכת ראש הממשלה נמסר שישראל "מאוכזבת עמוקות" מדבריו של קרי בסנאט שלשום מהם השתמע כי ישראל נושאת באחריות המרכזית למשבר במגעים.


* רצועת עזה – אתמול בשעות הערב התפוצצה פצצת מרגמה בשטח יישוב במועצה אזורית שער הנגב ללא התראה מוקדמת. למרות שלא נשמעה אזעקה לא היו נפגעים באירוע.


 


איראן


* נציגי איראן ונציגי המעצמות שנועדו בוינה הבהירו בהצהרות לאחר סיום המפגש אתמול שהצדדים מתקדמים לקראת תחילת ניסוח הסדר הקבע ומקווים להצלחתו. שר החוץ האיראני זריך טען כי "50 עד 60 אחוז מהנושאים הוסכמו", בעוד גורמים בארה"ב הדגישו ש"שום דבר לא מוסכם עד שהכל מוסכם" ולכן מוקדם לדבר על מידת הקרבה בין הצדדים.


* במפגש עם מדעני גרעין, אמר מנהיג איראן ח'אמנהי כי הוא תומך בהמשך השיחות בוינה, אך הבהיר כי איראן לא תוותר על יכולות המחקר והפיתוח שלה בתחום הגרעין.


ישראל


* לווין הריגול "אופק 10" שוגר אמש בהצלחה.


 


מצרים


* מחלקת המדינה האמריקאית הכריזה רשמית על ארגון הג'האד הפועל בחצי האי סיני "אנצאר בית אלמקדס" כארגון טרור. ההחלטה מאפשרת הקפאה של נכסי הארגון ומניעת כל פעולה שלו בארה"ב, כמו גם מספקת לגיטימציה לפעילות של בעלות ברית אמריקאיות נגדו.


* השלטונות המצרים עצרו באזור סואץ עיתונאי בחשד להסתה לפעולות נגד המשטר. העיתונאי, עבד אלרחמן שהין, עבד על פי פרסומים במצרים עבור רשתות תקשורת של האחים המוסלמים ופרסם כתבות כפרילנסר באלג'זירה.


סוריה


* כוחות המשטר הסורי בסיוע חזבאללה כבשו את המעוז המשמעותי האחרון של כוחות המורדים ברכס הקלמון שבאזור הגבול בין סוריה ללבנון. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים השתלט המשטר על יברוד, שהיתה המאחז המרכזי של המורדים באזור.


לבנון


* עובדי המגזר הציבורי בלבנון ואיגודי עובדים הפגינו אתמול במחאה על כך שהפרלמנט הלבנוני נמנע מלדון בהעלאות שכר לעובדים במגזרים אלה בשל קושי לממן את ההוצאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה