יום שלישי, 8 באפריל 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שלישי ה-8.4.14

היום בעדכון: הסנאט בארה"ב חוקק חוק שימנע כניסת השגריר האיראני לאו"ם  שיחות הגרעין מתחדשות בז'נבה  ובית משפט במצרים שלח 4 לכלא בעוון יחסים הומוסקסואליים


זריף בדרך לז'נבה


תמונת היום: שר החוץ האיראני, זריף, בדרכו לז'נבה לסבב שיחות הגרעין שיתקיים היום ומחר (צילום: סוה"י פארס)



ישראל-פלסטינים


* בעקבות הפגישה בלילה שבין ראשון לשני בין צוותי המשא ומתן הישראלים והפלסטינים ביקשו שני הצדדים מארה"ב לכנס פגישה נוספת שהתקיימה אמש. גם בה לא הושגה הסכמה על הארכת המשא ומתן.


 


איראן


אושר בסנאט בארה"ב חוק שימנע את כניסתו של השגריר האיראני המיועד לאו"ם, חמיד אבו טלבי. זאת משום שאבו טלבי היה מעורב בהשתלטות על שגרירות ארה"ב בטהראן ב-1979. החוק אותו יזם הסנטור חבר "מסיבת התה", זכה לתמיכת הסנטור הדמוקרטי הבכיר, צ'ארלס שומר, בצעד נדיר של פעילות משותפת לשני אגפי הסנאט. כעת צריך החוק לקבל את אישור בית הנבחרים.


* היום ומחר יתקיים סבב של שיחות הגרעין בדרג מנהיגים בז'נבה.


 


מצרים


* ערכאת ערעורים במצרים השאירה על כנה עונשי מאסר שנגזרו על שלושה ממייסדי תנועת "ה-6 באפריל" שהייתה מהכוחות הליברליים המשמעותיים שהביאו להפלת מבארכ. השלושה נעצרו בדצמבר באשמת התקהלות אסורה ונידונו לשלוש שנות מאסר.


* בית משפט מצרי הרשיע ארבעה גברים בקיום יחסי מין הומוסקסואליים. שלושה מהארבעה נידונו לשמונה שנות מאסר והרביעי לשלוש שנות מאסר עם עבודת פרך.


* כוחות הביטחון המצרים עצרו אתמול בכיר באלקאעדה, ת'רואת סאלח שחאתה, שנחשב למקורב למנהיג הארגון, אימן אלזוהירי.


מועמד נוסף בבחירות לנשיאות מצרים, מורתדא מנצור. מנצור הוא עורך דין שהיה מעורב לאורך השנים בתביעות נגד בכירים באחים המוסלמים אותם האשים בכך שהעליבו אותו. הוא ביקש להתמודד לנשיאות ב-2012 אך מועמדותו נפסלה על ידי ועדת הבחירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה