יום שלישי, 29 באפריל 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שלישי ה-29.4.14

היום בעדכון: 683 נידונו למוות במצרים ישראל עוצרת אישורי בניה בשטחים כדי למנוע ביקורת בינ"ל על הכשלת המו"מ והרשות ממשיכה לעצור פעילי חמאס


קרובי משפחה של נידונים למוות


תמונת היום: קרובי משפחה של הנידונים למוות במצרים (צילום: רויטרס)



מצרים


* בית מפשט מצרי דן אתמול למוות במשפט המוני 683 תומכי אחים מוסלמים. בין הנידונים גם המדריך הכללי של האחים המוסלמים, מחמד בדיע. רק 70 מבין הנידונים במשפט נמצאים במעצר השלטונות. גזר הדין חשוף לערעור והוא צריך לקבל את אישור רשויות הדת במצרים לפני ביצועו. הממשל האמרקאי גינה את ההחלטה.


* תנועת ה-6 באפריל, תנועה ליברלית שהייתה שותפה להפגנות שהביאו להדחת מבארכ, הוצאה אתמול מחוץ לחוק במצרים. חלק ממנהיגיה כבר הועמדו לדין ונידונו בחודשים האחרונים לעונשי מאסר על השתתפותם בהפגנות לא חוקיות על פי חוק ההפגנות החדש והמחמיר שהועבר במצרים בסוף 2013.


* רשת אלג'זירה דורשת ממשלת מצרים פיצויים בגובהה 150 מיליון דולר בשל הנזק שנגרם להשקעות הרשת במצרים כתוצאה מפעולות המשטר נגדה. מטרת המהלך להסב תשומת לב למעצר המתמשך של שלושה מעיתונאי הרשת ואם תתעלם מצרים מהתביעה תוכל רשת התקשורת הקטרית לפנות לערכאות בינלאומיות לחילוט הכסף.


 


הזירה הפלסטינית


* ראש הממשלה נתניהו הורה לבטל דיון של המנהל האזרחי בבניית אלפי יחידות דיור בשטחים במטרה שלא לחבל במהלך ההסברה המיועד להטיל את האחריות לכשלון המשא ומתן על הצד הפלסטיני.


* על אף הסכם הפיוס עם חמאס, מנגנוני הביטחון של הרשות ממשיכים לפעול נגד חמאס ולאורך הימים האחרונים עצרו פעילים בתנועה באזורים שונים בגדה, ובהם: טולכרם, סלפית, חברון וג'נין.


* שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, התנצל על השימוש במילה אפרטהייד בהקשר לישראל. בהודעת שר החוץ נאמר שעל אף שהמילה הזו משמשת בדיון הפנים-ישראלי על התפתחויות אפשריות אם ייכשל התהליך המדיני, מוטב היה אילו היה משתמש במילה אחרת כדי להביע את תמיכתו בפתרון שתי המדינות.


* על פי גורמים מדיניים בישראל החל מהלך קיזוז חובות של הרשות הפלסטינית לחברות ישראליות מכספי המיסים שגובה ישראל עבור הפלסטינים. זו הסנקציה הראשונה הנכנסת לתוקף נגד הפלסטינים על רקע כשלון התהליך המדיני.



איראן


* סיימון גאס, הנציג הבריטי לשיחות הגרעין, ביקר אתמול באיראן לדיון ביחסים הבילטראליים בין המדינות. זהו הביקור בדרג הבכיר ביותר של נציג בריטי בטהראן בשנים האחרונות. ברקע, תחילת הפשרה ביחסים בין שתי המדינות בחודשים האחרונים לאחר קיפאון שראשיתו בהסתערות מפגינים על שגרירות בריטניה בטהראן ב-2011.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה