יום שני, 7 באפריל 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שני ה-7.4.14

היום בעדכון: נצראללה מודה שתקף את ישראל מתקפת האקרים לא מרשימה נגד ישראל ותרגיל ימי משותף לאיראן ולפקיסטן


ילדה סורית פצועה


 תמונת היום: ילדה סורית שנפגעה בהפצצות המשטר בעיר חלב בשבוע שעבר (צילום: רויטרס)



ישראל-פלסטינים


* פגישה לילית נוספת בין צוותי המשא ומתן הישראלים והפלסטינים בתיווך מרטין אינדיק הסתיימה ללא תוצאות.


* בהתייחסות ראשונה מאז נקלעו השיחות למשבר לפני כשבוע, התבטא ראש הממשלה נתניהו ביחס למשבר בתהליך המדיני. נתניהו האשים את הפלסטינים בהפרת ההתחייבויות על בסיסן מתנהלות השיחות והדגיש את הסירוב הפלסטיני להכיר בישראל כמדינה יהודית. עוד הזהיר נתניהו, מפני מהלכים חד צדדיים שלא יביאו לדבריו, להקמת מדינה פלסטינית ושיענו בצעדים חד צדדיים של ישראל.


* שר החוץ ליברמן טען כי ישראל מוכנה לחדש את השיחות, אך הבהיר כי ההצטרפות הפלסטינית לאמנות האו"ם הסירה מעל השולחן את ההבנות הקודמות וכי שחרור אסירים אינו עומד עוד על הפרק. ליברמן הוסיף שמפלגתו תתנגד לשחרור אסירים ותעדיף קיום בחירות על פני כל מהלך פוליטי שמטרתו לאפשר שחרור אסירים כמו שינוי הרכב הקואליציה.


* פצצת מרגמה נפלה אתמול בשטח המועצה האזורית שער הנגב.


 


לבנון


* מזכ"ל חזבאללה נטל אחריות לפיגוע המטען בהר דב באמצע מרץ ואמר כי הוא בא בתגובה לתקיפת צה"ל בלבנון. לדבריו, הפעולה הבהירה לישראל שהיא אינה יכולה לתקוף בשטח לבנון ולא לצפות לתגובה. הוא התייחס ליכולות האש של ארגונו וטען שבמלחמה הבאה יפגע הארגון בתל אביב. בהתייחס ללחימה בסוריה, טען כי הוא נהנה מגיבוי מלא בשורות פעילי הארגון, וכי הסיכוי להפלת משטר אסד חלף.


 


ישראל


* קבוצת האקרים שניסתה לפגוע באתרי אינטרנט ישראליים בשנה שעברה הכריזה על היום, ה-7 באפריל, כיום לריכוז מתקפות נגד הרשת הישראלית. הכלים שמפעילים ההאקרים ושאותם הם מזמינים גולשים נוספים להפעיל נחשבים די פרימיטיביים וההערכות הן כי השנה, בדומה לשנה שעברה הם ינחלו הצלחה מוגבלת בלבד.


 


איראן


* הפרלמנט האירופי העביר בסוף השבוע החלטה המגנה את הפרת זכויות האדם באיראן ומתנה כל ביקור של משלחת מהפרלמנט בפגישה עם ארגוני זכויות אדם ועם אסירים פוליטיים. איראן תקפה את ההחלטה ושר החוץ זריף הצהיר בפני הפרלמנט האיראני שאף משלחת של הפרלמנט האירופי לא תותר להכנס לאיראן בתנאים שמציבה ההחלטה. העיתונות האיראנית האשימה גורמים פרו-ישראליים בניסיון להעביר החלטות מעין אלה כדי לחבל בתהליך המדיני בין איראן למעצמות בנושא הגרעין.


* איראן ופקיסטן צפויות לקיים ביום שלישי תרגיל ימי משותף במיצרי הורמוז שבפתח המפרץ הפרסי.



ירדן


* במהומות שהתרחשו בשבת במחנה הפליטים הסורים אלזעתרי בירדן נהרג אדם אחד. בין מאות לאלפי פליטים הסתערו על עמדת משטרה במחנה בעקבות מעצרה של משפחה שניסתה לברוח מהמחנה אל תוך ירדן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה