יום שישי, 25 באפריל 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שישי ה-25.4.14

היום בעדכון: אבו מאזן: ממשלת האחדות תכיר בישראל צבא מצרים הודיע שסיים להשתלט על סיני ורוסיה פוזלת להשפעה גם בלבנון


בחירות בסוריה


תמונת היום: בחירות בסוריה – לפחות נצטרך פחות פתקי הצבעה (איור: בריאן אדקוק)



הזירה הפלסטינית


* בעוד הקבינט החליט אתמול שישראל לא תקיים משא ומתן עם הפלסטינים אם תקום ממשלה בה תשותף חמאס, ברשות טוענים כי ממשלת אחדות אם תקום, תקבל את מחויבויות אש"ף. אבו מאזן הבהיר לשליח האו"ם, רוברט סרי, שמחויבויות אלה כוללות גם את תנאי הרביעייה: הכרה בישראל, בהסכמים שנחתמו עימה והתנערות מהטרור. הסיכויים שחמאס תסכים לתנאים אלה, נמוכים מאד.


* גורמים מדיניים ישראלים טוענים כי סמוך לפני פרסום הסכם הפיוס בין פתח לחמאס הסכימה ישראל לדון עם הפלסטינים על גבולות המדינה הפלסטינית ולהמנע מבנייה חדשה בהתנחלויות. לשכת ראש הממשלה הכחישה את הדיווח.


* בראיון לרשת התקשורת האמריקאית MSNBC טען ראש הממשלה, נתניהו, שישראל תהיה מוכנה לחדש את המגעים עם אבו מאזן אם יבחר לוותר על הפיוס עם חמאס.


* גורמים פלסטיניים טוענים כי בעקבות הסכם הפיוס מתקיימות הכנות לביקור של אבו מאזן ברצועת עזה. אם יצא הביקור לפועל יהיה זה ביקורו הראשון באזור מאז השתלטה עליו חמאס ביוני 2007.


 


מצרים


* צבא מצרים הודיע אתמול כי הושלמה ההשתלטות מחדש על חצי האי סיני וכי כעת הצבא שולט במצב באזור. מפקד הכוחות בחצי האי, הגנרל מחמד אלשחאת, הבהיר כי על אף קיומם של מוקדי התנגדות בצפון סיני, המבצע הצבאי בו הושמדו כ-1500 מנהרות ונערכות כמעט 1400 פשיטות, הסדר באזור הושב.


* בניסיון לחסוך בהוצאות הסובסידיות על חיטה מבלי לעורר מהומות לחם, הכריזה ממשלת מצרים על כוונתה להשיק כרטיסים חכמים שיאפשרו רכישת לחם מסובסד רק לנזקקים.


 


לבנון


* רוסיה תציע ללבנון סיוע ביטחוני, כך טען אתמול שר החוץ הרוסי, לברוב, במהלך ביקורו של מקבילו הלבנוני ברוסיה.


 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה