יום חמישי, 7 באפריל 2016

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום חמישי ה-7.4.2016

היום בעדכון: צפי למתקפת סייבר על ישראל היום • סנטורים מקדמים חקיקה שתקשה על איראן לסחור בדולרים • ותקיפה אמריקאית נוספת נגד ג’בהת אלנצרה
תמונת היום: הודעת אנונימוס על כוונות פגיעת סייבר בישראל היום (צילום מסך)

ישראל
  • ארגון ההאקרים הבינלאומי “אנונימוס” הודיע על כוונתו לתקוף היום רשתות בישראל במטרה לחבל בהן במחאה על יחסה של ישראל לפלסטינים.

איראן
  • משלחת איראנית צפוייה לבקר בסעודיה בקרוב כדי לדון בהסדרי הביקור של אזרחים איראניים במקומות הקדושים לאסלאם בממלכה לרגל החאג’. בין היתר, לפי הצהרת ראש ארגון החאג’ האיראני, תדון המשלחת גם בפיצויים למשפחות מאות האיראנים שנהרגו באסון בחאג’ בשנה שעברה בו נרמסו המוני עולי רגל. לפגישה חשיבות מדינית מיוחדת משום שבחודשים האחרונים ניתקה סעודיה את יחסיה הדיפלומטיים עם איראן בשל הסלמה במתיחות בין המדינות.
  • שני סנטורים אמריקאיים, מרקו רוביו ומארק קירק מגבשים חקיקה שתחייב את משרד האוצר האמריקאי למנוע מבנקים בעולם לסחור עם איראן בדולרים. זאת, על רקע דיווחים לפיהם בכוונת הממשל האמריקאי להקל את ההנחיות המתירות לגופים פיננסיים לא אמריקאיים לסחור עם איראן במטבע האמריקאי בעקבות הסכם הגרעין. צעד שאמור לסייע לכלכלה האיראנית.

סוריה

  • בעקבות מותו מרעב של ילד אחד ומפציעות של שלושה נוספים בעיירה הנצורה מדאיה בסוריה, קראה שגרירת ארה”ב באו”ם לרוסיה ללחוץ על משטר אסד להתיר את מעברן של שיירות סיוע של האו”ם לתוך העיירה ואת פינויים של מקרים הומניטריים ממנה. 
  • ארה”ב תקפה ביום שלישי בערב שיירה של אנשי ג’בהת אלנצרה, ארגון מזוהה אלקאעדה, באדליב שבצפון סוריה וחסלה חמישה מאנשי הארגון. זאת, כשלושה ימים לאחר תקיפה קודמת בה חוסל דובר הארגון, אבו פראס אלסורי. תקיפות אמריקאיות נגד ג’בהת אלנצרה מתרחשות מעת לעת, אך הן עדיין יוצאות דופן יחסית והן מבוצעות על ידי ארה”ב עצמאית ללא מעורבות של שאר חברות הקואליציה ללחימה נגד דאעש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה