יום שלישי, 5 באפריל 2016

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שלישי ה-5.4.2016

היום בעדכון: ארה”ב שוקלת הגדלת כוחותיה בסוריה • חברת החשמל משבשת הזרמת חשמל לרשות בשל חובות • וסעודיה חסמה חברת תעופה איראנית מטיסה בשטחה
תמונת היום: ההרס שגרם דאעש בתדמור שנכבשה מחדש שבוע שעבר על ידי המשטר הסורי (צילום: AFP)

סוריה
  • קצין בכיר בכוחות הקרקע של צבא איראן אמר אתמול כי איראן שלחה כוחות מיוחדים של הצבא לסייע ללחימה בסוריה כ”יועצים”. עד כה התפרסם כי עיקרה של הלחימה האיראנית בסוריה מובל על ידי משמרות המהפיכה ולא על ידי הצבא.
  • מקורות ביטחוניים בארה”ב מסרו כי הממשל האמריקאי שוקל הגדלה של מספר אנשי הכוחות המיוחדים האמריקאיים בסוריה בכמה עשרות. כיום מפעילה ארה”ב כ-50 מאנשיה בסוריה ועוד אלפים בעיראק לשם הלחימה נגד דאעש. הכוחות אמורים לסייע למורדים בצפון סוריה הלוחמים בדאעש לכבוש מחדש אזורים קריטיים בהם גם בירת דאעש בסוריה, רקה.

הזירה הפלסטינית
  • חברת החשמל החלה אתמול להפסיק באופן יזום את אספקת החשמל לאזורים שונים ברשות הפלסטינית במסגרת תוכנית בה בשבועיים הקרובים תשובש אספקת החשמל כל פעם באזור אחר בגדה. זאת, במטרה ללחוץ על הרשות בשל חוב בגובה מיליארד וחצי שקל שלה לחברת החשמל. הצעד אושר למרות התנגדות מתאם הפעולות בשטחים החושש מההשפעה השלילית שעלולה להיות לפגיעה הרוחבית בפלסטינים בשלה.

איראן

  • ראש מחלקה במשרד החוץ הרוסי אמר היום כי משלוחי מערכת הטילים נגד מטוסים מסוג S300 לאיראן יחלו בימים הקרובים. יוזכר כי בעבר כבר הצהירו הרוסים והאיראנים על תחילת ביצוע העסקה, אך עד כה היא התעכבה בשל מחלוקות בין טהראן למוסקבה בנוגע לתביעה איראנית נגד רוסיה על עיכוב יישום החוזה בנושא משנת 2010 עד 2015.
  • אייר פראנס הסכימה כי נשות צוות בקו לאיראן שיחל לפעול ב-17 באפריל יכסו את ראשן בטיסות למדינה האסלאמית. בתגובה למחאה מצד איגוד עובדי החברה, הסכימה אייר פראנס כי מי שתהיה מעוניינת בכך תוכל שלא להיות מוצבת על הקו.
  • רשות התעופה האזרחית של סעודיה הודיעה אתמול כי לא תתיר לחברת התעופה האיראנית מהאן אייר לטוס במרחב האווירי שלה או לנחות בשטחה. זאת, בשל חששות בטיחותיים. היחסים בין שתי המדינות הדרדרו מאד בחודשים האחרונים והצעד עלול להשפיע על איראנים המבקשים להגיע לאתרים הקדושים לאסלאם בסעודיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה