יום שני, 6 ביולי 2015

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שני ה-6.7.2015

היום בעדכון: מצרים בהנחיות תקיפות לעיתונאים זרים שנועדו לשלוט בסיקור הטרור במדינה • ירדן סיכלה פיגוע איראני • וגורמים בצה”ל מצביעים על הזדמנות להסדרה ארוכת טווח עם חמאס
תמונת היום: הנחיות שפרסם המשטר המצרי לעיתונאים לגבי אופן הסיקור של אירועי טרור במדינה (צילום: טוויטר)


מצרים
  • משרד החוץ המצרי חילק בשבת לעיתונאים זרים הנחיות לגבי אופן הסיקור של אירועי טרור במדינה. על פי ההנחיות יאסר השימוש במונחים הקושרים בין אסלאם לטרור כגון טרור אסלאמיסטי, דאעש, המדינה האסלאמית וכו’. בנוסף, אסרה ממשלת מצרים על פרסום נתוני נפגעים הסותרים את הנתונים הרשמיים של המדינה וקבעה עונש של שנתיים מאסר לעיתונאי שיעשה זאת. זאת, לאחר שבעקבות מתקפת הטרור בסיני שבוע שעבר דווחו המצרים על 17 הרוגים בעוד שבתקשורת דווח על למעלה מ-60 הרוגים.

סוריה
  • דאע”ש פוצץ אתמול משאית תופת צמוד לתחנת כוח באזור שבשליטת המשטר הסורי בעיר חסאכה שבצפון סוריה. הפיצוץ גרם לנזק ולנפגעים, אך המשטר לא מסר פרטים על היקף הנזק. ניסיון לפגוע בתחנת כוח נוספת בעיר סוכל.

איראן
  • שר החוץ האמריקאי, ג’ון קרי, שב והצהיר אתמול בוינה כי אם לא יתקבלו ערובות מספקות מצד איראן לכך שלא תוכל לחתור לנשק גרעיני לאחר הסכם הגרעין ארה”ב לא תחתום עליו. שר החוץ הצרפתי הצהיר כי יש לראות האם איראן מוכנה לקבל על עצמה את ההתחייבויות הדרושות כדי לייצר הסכם. אתמול נועד קרי למשך כ-3.5 שעות עם מקבילו האיראני, זריף.
  • העיתון הירדני אלראי דיווח כי הרשויות בירדן תפסו פעיל של משמרות המהפכה האיראניות כשברשותו 45 ק”ג של חומר נפץ שתכנן פיגוע בממלכה.

ישראל-פלסטינים

  • גורמים בכירים בצה”ל העבירו לדרג המדיני הערכה לפיה הלחץ מצד הארגונים הסלפים בעזה והרצון להביא לפיתוח הרצועה מייצר הזדמנות להסדרה ארוכת טווח מול חמאס. על פי ההערכה, הקמת נמל ימי בעזה תתמרץ את חמאס לשמור על הסדר כדי להבטיח את השלמת הקמתו ולמנוע את השמדתו על ידי ישראל בעתיד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה