יום שלישי, 23 ביוני 2015

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שלישי ה-23.6.2015

היום בעדכון: דרוזים ישראלים ביצעו לינץ’ בפצועים סורים • מייקל אורן טוען כי הקדם צאת ספרו כדי לעודד את יהודי ארה”ב ללחוץ נגד עסקה עם איראן • ומצרים חופרת תעלה שתקשה על גישה לרפיח ועל כן על הברחות לעזה
תמונת היום: חמוש כורדי מאייש מחסום בעיר תל אביד בצפון סוריה שנכבשה מידי דאע”ש לפני כשבוע (צילום: רויטרס)


לבנון
  • מאות בני אדם הפגינו בימים האחרונים בצפון לבנון במחאה על אלימות סוהרים בכלא רומיה, שבבירות. זאת, לאחר שסרטון בו סוהרים נוקטים אלימות קשה נגד אסירים החשודים בטרור הודלף  לרשת. שר המשפטים הלבנוני גינה את המעשים והבהיר כי המעורבים בהם יענשו בחומרה.

סוריה
  • דרוזים ברמת הגולן תקפו אתמול בערב אמבולנס צבאי שהוביל שני פצועים סורים לטיפול בישראל וביצעו בסורים לינץ’. האחד נהרג והשני נפצע קשה. זו הייתה תקרית שנייה מסוג זה ביממה האחרונה. הרקע למעשה הוא הדיווחים מסוריה לפיהם המורדים בדרום המדינה פוגעים בדרוזים שבצידו הסורי של הגבול.
  • המיליציה הכורדית (YPG) ממשיכה להתקדם לעבר העיר רקה, בירת דאע”ש בסוריה. אתמול כבשו הכורדים בסיוע אווירי של הקואליציה הבינלאומית את בסיס הצבא לואא’ 93 שבפאתי עין עיסא, הנמצאת במרחק של 50 קילומטר מרקה. על רקע התקדמות הכורדים, אלפי ערבים וטורקמנים המתגוררים באזור נמלטו לרקה מחשש כי הכורדים יפגעו בלאומים האחרים אותם הם כובשים.
  • ארגון זכויות אדם סורי טען אתמול כי דאע”ש העניש אתמול שני נערים בכפר מיאדין שבמחוז דיר אזלור במזרח סוריה בתליה מזרועותיהם על אכילה ברמצ’אן. באזורים שתחת שליטתו החיל דאע”ש שלטון אסלאמי מחמיר במיוחד.

איראן
  • ראש הממשלה, נתניהו, אמר אתמול כי ההסכם המתגבש עם איראן בעייתי משום שיוביל להסרת הסנקציות ממנה מה שיכניס לכיסה 150 מיליארד דולר לטענתו, ויגדיל את יכולתה לתמוך בארגוני טרור. הוא הוסיף והזהיר כי ההסכם המתגבש עם איראן מסכן את קיומה של ישראל. נתניהו קרא לקהל שומעיו, יהודים מרחבי העולם המשתתפים בכנס של הסוכנות היהודית בירושלים להתנגד לעסקה המתגבשת.
  • שגריר ישראל בארה”ב לשעבר, חה”כ מייקל אורן ממפלגת כולנו, הצהיר ביום ראשון במהלך מסע לקידום ספרו החדש בניו יורק כי הקדים את צאת הספר כדי לשכנע את יהודי ארה”ב להאבק בהסכם הגרעין עם איראן קודם שיחתם. אורן, שמאמר שפרסם כחלק מקידום הספר הוביל לתגובה חריפה מצד ארה”ב, שב והאשים את הממשל בחוסר תום לב ביחסו לישראל וטען כי ריבוי היהודים בבית הלבן לא סייע להבנת הממשל את ישראל, בפרט כאשר אלה היו יהודים לא אורתודוקסים או כאלה שנישאו בנישואי תערובת.

מצרים

  • במטרה להקשות על הברחות בין סיני לרצועת עזה החלה מצרים לחפור תעלה בעומק 20 מטרים וברוחב של 10 מטרים במרחק של שני קילומטר מגבול הרצועה. לאחר שתושלם התעלה, תתאפשר הכניסה לכלי רכב ובני אדם לתוך רפיח המצרית רק במעברים המפוקחים על ידי הצבא המצרי.
  • מצרים הודיעה כי קלטה ב-17 ביוני זוג ספינות טילים מהירות שסופקו לה על ידי ארה”ב שהצטרפו לשתיים נוספות מסוגן שבידי חיל הים המצרי. הספינות הועברו לאחר שבחודש מרץ הופשר הסיוע הצבאי מארה”ב למצרים שהוקפא לאחר ההפיכה הצבאית במדינה. 
  • גרמניה שחררה אתמול עיתונאי של אלג’זירה שעוכב בשדה תעופה בברלין בעקבות צו מעצר בינלאומי שביקשה מצרים מהאינטרפול להנפיק. 
  • חמושים בצפון סיני הטמינו אתמול מטעני חבלה בשני בתים שאכלסו שוטרים. מהפיצוץ קרסו חלקים מהמבנים ופצעו שלושה שוטרים וחמישה אזרחים. מאוחר יותר אתמול תקפו כוחות הביטחון פגישה של פעילים מחוץ למסגד בצפון סיני ועוד מספר כלי רכב. בתקיפות חוסלו 22 חמושים שהיו מעורבים לטענת המצרים בגלגול פיגוע נגד כוחות הביטחון באזור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה