יום רביעי, 24 בספטמבר 2014

שנה טובה - סיכום ולמה אני עושה את זה לעצמי?

מחר מתחילה שנה עברית חדשה וזו הזדמנות לסכם את השנה העברית הראשונה של העדכון היומי.


כשהתחלתי, סיסי עוד לא היה יקיר המדור ונשיא מצרים, המדינה האסלאמית עוד לא הייתה שם שגור על כל פה, היינו רחוקים ממלחמה בעזה ומהסדר מדיני בערך באותה מידה (אפילו שהתנהל משא ומתן), ונושא השיחה הציבורי הבולט עוד היה הגרעין האיראני. 


בעשרת החודשים שהעדכון יוצא הפורמט הלך והשתכלל. לעמוד הפייסבוק נוסף בלוג שאפשר להשתמש בו לאחזור מידע (תאמינו לי, אני עושה את זה לפעמים) ורשימת התפוצה במייל גם היא תפחה. נוספו לינקים, ירדו הלינקים, נוספו עיקרי דברים, ולפני שהוקפצתי לקיץ של מילואים גם התחלתי לכתוב פרשנויות.


הצער היחידי שלי הוא שלא יכולתי להמשיך לעדכן אתכם במהלך "צוק איתן" על מה קורה.


כשפתחתי את העמוד/בלוג/מייל שאלו אותי למה אני עושה את זה. זו שאלה טובה בהתחשב בזה שלהכין את העדכון לוקח לי כל יום באזור השעה. התשובה היא שאני חושב שזה חשוב.


חשוב לדעת מה קורה סביבנו, חשוב להיות מסוגלים לצרוך מידע בצורה מרוכזת ונקיה בעידן שבו יש כל כך הרבה רעש. חשוב לדעת מה קורה גם במקומות שהעיתונות הישראלית לא מדווחת עליהם מספיק לטעמי ואם מדווחת אז הרבה פעמים זה בצורה שקל לפספס בתוך ים הדיווחים והאינטרסים.


תחשבו מתי הייתה הפעם האחרונה שקראתם על המאבק באחים המוסלמים במצרים, או על דאע"ש לפני שהם הסתערו על כל איזור הגבול בין עיראק לסוריה. אני יכול להעיד שלפני שהתחלתי להכין את העדכון גם אני כמעט ולא שמעתי על הדברים הללו.


הצורך להכין את העדכון כל יום, כי שגרה זו שגרה, הכריח אותי להתחבר מחדש אל עולמות התוכן האלה, להבין בהם קצת יותר, לחשוב על נושאים שככה סתם אני לא עוסק בהם, ולהזכר כמה מרתק העולם שבו אנחנו חיים ועד כמה אפשר להבין את מה שקורה בהמון צורות שונות. אני מאד מקווה שגם אתם נהנים ומפיקים תועלת.



בהזדמנות הזו אני רוצה לשאול אתכם, מה הייתם רוצים לראות בעדכון בשנה הבאה? עוד פרשנות? הפניות למאמרים ששווה לקרוא? העמקות פעם בכמה זמן? ואולי אתם פשוט מעדיפים מנה אחת של עדכון מסודר ביום? את זה אני מבטיח להמשיך לתת.


אתם מוזמנים לענות לי כאן, בהודעה פרטית או באמצעות יוני דואר.



"תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה"



שנה טובה,


אבישי



בתמונה: כרזה לרגל הנורוז, ראש השנה הפרסי, שחל ב-21 במרץ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה