יום שישי, 28 במרץ 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שישי ה-28.3.14

היום בעדכון: במצרים מונה מחליף לסיסי שריעה ברצועת עזה ואובמה בסעודיה


אובמה בדרך לסעודיה


תמונת היום: לקראת ביקור הנשיא אובמה בסעודיה היום, שנועד לפייס את בעלת הברית המסוייגת ממדיניות החוץ של וושינגטון (איור: Peter Schrank)



מצרים


* רמטכ"ל צבא מצרים, צדקי צבחי, מונה כמחליף לפילדמרשל סיסי בתפקיד מפקד הכוחות המזויינים והוא כנראה ימונה גם לתפקיד שר ההגנה. לרגל הקידום צבחי הועלה לדרגת קולונל-גנרל. לתפקיד הרמטכ"ל מונה הגנרל מחמד חגאזי, שבתו נשואה לאחד מבניו של סיסי.


 


הזירה הפלסטינית


*חמאס מתכוונת לחוקק חוק עונשין חדש המבוסס על השריעה (ההלכה האסלאמית) ברצועת עזה. על פי החוק החדש, יעשה שימוש בהלקאות, כריתת ידיים לגנבים והרחבה של רשימת הפשעים שעונשם מוות. הצעד מגיע במטרה למנוע את התפשטות הפשיעה ברצועה. הפלגים החילוניים ברצועה הגיבו לכוונה בביקורת חריפה.


* צה"ל עצר אתמול שני פלסטינים שחצו את גדר המערכת בצפון רצועת עזה אל תוך שטח ישראל.



ישראל


* ביקורו של האפיפיור בישראל בחודש מאי נמצא בסכנת ביטול אם תמשך שביתת עובדי משרד החוץ. כך אמר נציג הכס הקדוש בישראל.



טורקיה


* שבוע לאחר הטלת צנזורה על טוויטר, הכריזה ממשלת טורקיה על חסימת יוטיוב במדינה. הסיבה הפעם, פרסום הקלטה של בכירים במשטר העוסקת בתוכניות הטורקיות ללחימה נגד סוריה.


* נמשכת המתיחות בגבול הסורי – צבא טורקיה מסר שצבא סוריה נעל מכ"מ של מערכות הגנה אווירית על מטוסים טורקים שסיירו באזור הגבול.



סעודיה


* הנשיא אובמה יגיע היום לביקור רשמי בסעודיה לפגישה עם המלך עבדאללה, בין היתר במטרה ליישר את ההדורים בין המדינות. הסעודים ביקרו בתקופה האחרונה את המדיניות האמריקאית בנושא האיראני, המצרי והסורי.


* הנסיך מקרן אבן עבד אלעזיז בן ה-68, הצעיר שבבניו של מייסד הממלכה, מונה רשמית למעמד של השני בתור לרשת את המלוכה מהמלך עבדאללה בן ה-90. הירושה בממלכה עוברת בין אחים וכעת יורש העצר הוא הנסיך סלמן בן ה-79. סלמן איננו בריא ולא ברור שיבחר לרשת את הכתר.



לבנון


* בטריפולי שבצפון לבנון נורה למוות מטווח אפס קצין בצבא לבנון על ידי חמושים רעולי פנים. בשבועיים האחרונים נהרגו בעיר כשלושים איש בעימותים בין עדתיים הקשורים למלחמה בסוריה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה