יום שלישי, 18 במרץ 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שני ה-17.3.14

היום בעדכון: בישראל מודים שקרי נטה לטובתנו אין הרפיה בלחץ על האחים המוסלמים ואיראן עדיין מנסה לרכוש טכנולוגיה אסורה


 זריף משועשע


לכבוד שושן פורים, שר החוץ האיראני משועשע במסיבת עיתונאים עם עמיתו הבילרוסי אתמול  (צילום: AFP)



ישראל-פלסטינים


*  אבו מאזן יפגוש היום את הנשיא אובמה. בפגישה צפוי הנשיא הפלסטיני לשוב ולהתנגד לדרישת ישראל להכרה בה כמדינה יהודית, וידרוש כתנאי להמשך המשא ומתן לאחר חודש אפריל הקפאת בניה בהתנחלויות ושחרור אסירים נוסף – ייתכן שאפילו מרואן ברגותי ואחמד סעדאת (ראש החזית העממית שנאסר בעקבות רצח השר רחבעם זאבי). אובמה מצידו, צפוי ללחוץ על אבו מאזן להשיב בחיוב להצעת קרי שנועדה לאפשר את המשך המשא ומתן.


* גורמים בישראל הודו בפני "וואלה חדשות" שעד כה התנהלו האמריקאים באופן שהעדיף את ישראל, ולכן העריכו שארה"ב תנסה כעת לאזן את מסמך כדי להקל על הפלסטינים לקבלו.


* שר השיכון, אורי אריאל, עלה אתמול להר הבית. כמו כן, אתמול התרחשו על ההר התפרעויות בהן התעמתו עשרות צעירים פלסטינים עם כוחות משטרת ישראל בהר.



מצרים


* בראיון טלוויזיוני מקיף התייחס הנשיא הזמני של מצרים, עדלי מנצור, ליחסי המשטר המצרי עם האחים המוסלמים. מנצור טען שאינו יכול לנהל דיאלוג עם התנועה משום ש"הציבור יתייצב נגדו" אם ינסה לדון "עם מי שהסיתו לאלימות ופעלו באלימות". הוא אמר שחבר התנועה שיוותר על חברותו בה ויתנער מאלימות יוכל להשתתף בבחירות, אך שהאחים המוסלמים כגוף פוליטי לא יוכרו.



איראן


* שר החוץ האיראני, ג'ואד זריף, העריך שבסבב השיחות הקרוב עם המעצמות לא יושג הסכם סופי והוא אף הבהיר שזו אינה מטרת הסבב שאמור לעסוק בסוגיות אחרות. האג'נדה המפורטת לשיחות בין איראן למעצמות שנקבעה במפגש הקודם בינן לא התפרסמה בפומבי.


* גורם בכיר במחלקת המדינה של ארה"ב טען שנחישותה של איראן לעקוף את האמברגו על ציוד לפיתוח טילים וציוד גרעיני לא פחת מאז הסכם הצעד הראשון בנובמבר. המהלכים אינם סותרים את ההסכם, אך עומדים בניגוד להחלטות בינלאומיות האוסרות על מכירת ציוד זה לאיראן.



סוריה


* שלושה הרוגים, בהם שני פעילי חזבאללה, בפיגוע שביצע הארגון הסורי הסוני "ג'בהת אלנצרה" בכפר השיעי נבי-עת'מאן באזור הבקעה שבמזרח לבנון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה