יום שלישי, 18 במרץ 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שלישי ה-18.3.14

היום בעדכון: חוזרים לז'נבה עם אוקראינה ברקע לוחמי חזבאללה חדרו לישראל והמאבק הבא בין הממשל לסנאט בדרך - הפעם על מצרים


  חיילים סורים חוגגים ביברוד


תמונת היום: חיילים בצבא סוריה חוגגים ברחובות יברוד, עיירת הגבול עם לבנון שהצבא כבש מידי המורדים בתחילת השבוע  (צילום: AFP)


 


איראן


* היום יתחדש המשא ומתן בין איראן למעצמות בז'נבה שמטרתו להגיע להסדר קבע בנושא הגרעין. ברקע, מתיחות בין רוסיה למערב על רקע המשבר בקרים.


ישראל-פלסטינים


*  אבו מאזן נועד אתמול עם הנשיא אובמה. בהודעה האמריקאית על הפגישה נמסר שהנשיא האמריקאי הפציר במקבילו הפלסטיני להיות נכון "לקחת סיכונים" למען השלום. אבו מאזן, מצידו, קרא לארה"ב ללחוץ על ישראל לבצע את פעימת שחרור האסירים הרביעית שאמורה להתקיים עד סוף חודש מרץ.


* מזה כשבוע מאיימת ישראל שאם הפלסטינים לא יסכימו להארכת המשא ומתן, תבוטל פעימת שחרור האסירים הרביעית אליה התחייבה ישראל עם תחילתו של הסבב הנוכחי של התהליך המדיני.


לבנון


* בתחקיר צה"ל על אירוע הנחת המטען בהר דב ביום שישי עלה שלוחמי חזבאללה חדרו מאות מטרים לשטח ישראל מבלי להתגלות והניחו את המטען על הציר העורפי בו נע הרכב הצבאי שנפגע. המטען שהונח היה מטען קטן יחסית נגד בני אדם ולכן הוביל לפגיעות קלות בלבד של נוסעי הרכב.


 


סוריה


* מונה נציג אמריקאי חדש לסוריה - הדיפלומט דניאל רובינשטיין. רובינשטיין שרת בעבר כקונסול האמריקאי בירושלים והוא מחליף בתפקיד את השגריר האמריקאי בסוריה שפרש מתפקידו, רוברט פורד.


* ארבע רקטות נורו אתמול מסוריה לעבר כפרים שיעים באזור הבקעה שבמזרח לבנון. בנוסף, צבא לבנון ניטרל אתמול מכונית נפץ שיועדה כנראה לפיגוע נוסף נגד חזבאללה. ביום ראשון נהרגו שני פעילי חזבאללה ואדם נוסף בפיצוץ שכוון נגדם ובוצע על ידי הארגון הסוני "ג'בהת אלנצרה".


מצרים


* סנטורים דמוקרטים ורפובליקנים מתחו ביקורת על כוונתו של הממשל האמריקאי לחדש את הסיוע הצבאי למצרים על אף הבעיות בתהליך הדמוקרטיזציה במדינה. הם הזהירו כי ניסיון של הממשל לעקוף את בית המחוקקים יתקל בהקשחת התנאים המאפשרים לממשל להחליט על סיוע בעצמו ואולי אף על הקפאת התקציבים הרלוונטיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה