יום שני, 6 באוקטובר 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שני ה-6.10.14

היום בעדכון: צה”ל ירה בחולייה שחדרה מלבנון בהר דב • שוודיה הבהירה כי לא תכיר כעת במדינה פלסטינית אלא לאחר שתוקם במשא ומתן • והישגים למורדים בדרום סוריה


הכעבה


תמונת היום: תמונה של הכעבה במכה שבסעודיה במהלך החג’ שאת סופו מציין חג הקורבן (צילום: טוויטר)



לבנון


* כוח צה”ל ירה בחייל של צבא לבנון שנכנס יחד עם שני חמושים נוספים לשטח ישראל באזור בו אין גדר גבול בהר דב ופצע אותו. החולייה שבה לשטח לבנון.


* 2 אנשי חזבאללה ו-16 לוחמים של ג’בהת אלנצרה נהרגו במתקפה של ג’בהת אלנצרה על עמדות חזבאללה באזור ארסאל בשבצפון מזרח לבנון.



ישראל-פלסטינים


* בכיר חמאס בעזה, צלאח ברדויל, טען כי השיחות בין ישראל למשלחת הפלסטינית בה משתתף הארגון יתחדשו כבר השבוע בקהיר.


* בעקבות הביקורת מצד ישראל הודיעה ממשלת שוודיה כי תכיר במדינה פלסטינית, אולם רק אם זו תוקם כתוצאה ממשא ומתן בין הצדדים ולא בהכרה מנותקת מהסדר.


* בראיון לרשת CBS האמריקאית אמר נתניהו כי מצא עצמו “מבולבל” נוכח הביקורת האמריקאית על אכלוס בתים בסילוואן על ידי מתנחלים לאחר פגישתו עם הנשיא אובמה. נתניהו טען בראיון כי  הביקורת אינה משקפת ערכים אמריקאיים בכך שהיא מביעה תמיכה ב”טיהור אתני”.



המדינה האסלאמית (דאע”ש)


* כלי טיס אמריקאיים ביצעו אתמול 9 יעפי הפצצה בסוריה ובעיראק. בנוסף, בשעות הלילה תקפו לראשונה מטוסים בלגיים בעיראק ומטוסים הולנדיים ואוסטרלים החלו בגיחות בשמי המדינה.


* מנהיג הטליבאן בפקיסטן פרסם בסוף השבוע הודעה לרגל חג הקורבן בה הביע תמיכתו במדינה האסלאמית והבהיר כי הטליבאן נכון לסייע לארגון. עם זאת, הוא לא נשבע אמונים למדינה האסלאמית.



מצרים


* ארגון הג’האד המצרי “אנצאר בית אלמקדס” פרסם אתמול סרטון הוצאה להורג של ארבעה גברים. אחד הוצא להורג ביריה לאחר שהודה כי סייע לכוחות הצבא, ושלושת האחרים נערפו לאחר שהודו בשיתוף פעולה עם ישראל.


* כוחות הביטחון במצרים טוענים כי עצרו 4 בני אדם בפורט סעיד בחשד שניסו לגייס צעירים לשורות ארגון המדינה האסלאמית.



סוריה


* כוחות המורדים בסוריה השתלטו על אזור תל אלחרה בגולן הסורי. בין הכוחות שהשתלטו על האזור האסטרטגי לוחמי “צבא סוריה החופשי” ולוחמי ג’בהת אלנצרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה