יום ראשון, 25 במאי 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום ראשון ה-25.5.14

היום בעדכון: נתניהו בראיון באנגלית: תמיכה גוברת בישראל לצעדים חד צדדיים, התנחלויות לא הסיבה לכשלון השיחות  4 הרוגים בפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל והאפיפיור באזור


האפיפיור נוחת בירדן


תמונת היום: קבלת פנים לאפיפיור אתמול בירדן (צילום: רויטרס)



ישראל


* ראש הממשלה נתניהו, העניק לפני כשבוע ראיון מקיף בנושאי חוץ וביטחון לעיתונאי ג’פרי גולדברג, אף  שרוב הראיון עסק בנושא הפלסטיני. נתניהו טען שהאחריות לכשלון השיחות היא של הפלסטינים שאינם מוכנים לשקול כל פשרה. אף שלא הביע תמיכה ישירה ברעיון של נסיגה חד צדדית, אמר נתניהו לגולדברג שבישראל גדלה התמיכה במהלך הפרדות מהפלסטינים. הוא דחה בתוקף את הטענות שהבניה בהתנחלויות היא שגרמה לכשלון התהליך וטען כי ארה”ב הייתה מודעת להיקפי הבנייה שתכננה ישראל במהלך המשא ומתן.


* בנושא האיראני עמד נתניהו על חששו כי ארה”ב תסכים לעסקה שתותיר בידי איראן יכולות העשרה עצמאיות ברמה כלשהי והוא שיבח את פירוק הנשק הכימי בסוריה, על אף חלקיותו. לבסוף, עמד נתניהו על הקשרים המתחזקים בין ישראל למזרח אסיה, והבליט את העובדה שעבור מדינות אלה, הסכסוך הישראלי-פלסטיני אינו סוגיית מפתח.


* בכירים ברשות הפלסטינית תקפו את דברי נתניהו על מהלכים חד צדדיים ואמרו שפעולות כאלה יגרמו לנזק רב בהמשך.



פיגוע בבלגיה


* ארבעה בני אדם, בהם זוג תיירים בני כ-50 מישראל, נרצחו בפיגוע ירי מחוץ למוזיאון היהודי בבריסל שבבלגיה.



מצרים


* שלושה הרוגים וכ-60 פצועים בעימותים בהפגנות שהתקיימו ביום שישי בקהיר ובסביבתה של תומכי האחים המוסלמים נגד המשטר הצבאי לקראת הבחירות במדינה. הבחירות לנשיאות יערכו מחר ומחרתיים.


* 20 סטודנטים תומכי אחים מוסלמים מאוניברסיטת אלאזהר בקהיר הורשעו בשבת בהתפרעות בשל השתתפותם בקיץ שעבר בהפגנות נגד ההפיכה הצבאית. 19 מביניהם נידונו לחמש שנות מאסר ואחד נידון לשלוש שנות מאסר.


* חמושים פוצצו ביום שישי את צינור הגז הטבעי העובר בצפון סיני, בתקרית שנייה מסוגה בשבועיים האחרונים.



לבנון


* נשיא לבנון, מישל סלימאן, סיים אתמול את כהונתו. הפרלמנט הלבנוני לא הצליח עד כה להסכים על מחליף, והמדינה כעת נמצאת בואקום שלא ברור מתי ואיך יסתיים.



ביקור האפיפיור


* האפיפיור פרנציסקוס, הגיע אתמול לירדן ונפגש עם המלך עבדאללה. היום יבקר בבית לחם ובשעות אחר הצהריים יגיע לישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה