יום ראשון, 11 במאי 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום ראשון ה-11.5.14

היום בעדכון: הייגל מגיע לביקור בישראל צעדים בשטח לרגל הפיוס הפלסטיני ווירוס ה-MERS הגיע גם ללבנון


הפגנה בטהראןתמונת היום: מפגינים בטהראן מוחים נגד רוחאני והפשרות בשיחות הגרעין עם המעצמות. ביום שלישי יפגשו נציגי איראן והמעצמות להתחיל בניסוח הסדר הקבע  (צילום: FARS)



ישראל


* שר ההגנה האמריקאי, צ’אק הייגל, יגיע השבוע לביקור בישראל בו הוא צפוי לדון בין היתר בתוכנית ההגנה מפני טילים המשותפת לישראל ולארה”ב, בנושא האיראני ובנושא הסורי. במהלך הביקור יגיע הייגל גם לירדן ולסעודיה.


* גורמים בישראל מעוניינים להבטיח כבר כעת את המשך הסיוע הביטחוני האמריקאי לישראל, העומד על כ-3 מיליארד שקלים, אל מעבר לשנת 2017. מטרת הניסיון להאריך את אופק הסיוע כבר עתה, היא להקל על התכנון החמש-שנתי של צה”ל.



הזירה הפלסטינית


* דוברי חמאס טוענים כי הושגה הסכמה עם הרשות הפלסטינית על שחרור של עצורים משורות חמאס הנמצאים בידי מנגנוני הביטחון של הרשות בגדה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר שחררה חמאס כמה עצורי פתח.


* בעקבות הסכמת חמאס להפיץ את העיתונים המזוהים עם הרשות הפלסטינית בעזה, ניתן אישור על ידי הרשות להפיץ את עיתון חמאס “פלסטין” בגדה המערבית, לראשונה מאז השתלטות חמאס על עזה ביוני 2007.



מצרים


* התובע הכללי של מצרים הגיש כתב אישום במעורבות בטרור נגד 200 בני אדם החשודים בהשתייכות לארגון הג’האד “אנצאר בית אלמקדס” שאחראי לרבות מפעולות הטרור בסיני וברחבי מצרים נגד כוחות המשטר, נגד תיירים ואף נגד ישראל. מבין ה-200, רק 108 מצויים במעצר והיתר טרם נתפסו.



סוריה


* כוחות המשטר הסורי השתלטו על כל אזוריה של חומס ממנה התפנו כ-1700 לוחמים משורות המורדים בעקבות הסכם שיצא לפועל בשבוע שעבר. העיר הייתה מעוז מורדים לאורך מלחמת האזרחים, אך בחודשים האחרונים הצליח המשטר לצור עליה ולתפוס את רוב שטחה.



לבנון


* בעקבות חורף שחון וההגירה של כמיליון פליטים סורים לשטח המדינה, הרשויות בלבנון חוששות מפני בצורת קשה בקיץ הקרוב.


* מקרה ראשון של MERS, הנגיף הפוגע בדרכי הנשימה שכבר הרג קרוב למאה איש בסעודיה, אובחן בלבנון בשבוע שעבר. מקרים של המחלה אובחנו גם במצרים ומומחים מעריכים כי הנגיף, המזכיר את ה-SARS, נישא ומועבר לבני אדם על ידי גמלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה