יום רביעי, 21 במאי 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום רביעי ה-21.5.14

היום בעדכון: פגישה נוספת בין איראן לסבא”א סרטון מעורר שאלות ביחס לשני הצעירים שנהרגו במהלך הפגנות יום הנכבא ומחמד דחלאן נידון לשנתיים מאסר


לילה חתאמי בקאן


תמונת היום: השחקנית האיראנית, לילה חתאמי, שזכתה לביקורת בארצה בעקבות פרסום תמונה בה היא מחליפה נשיקה ידידותית עם נשיא פסטיבל קאן. מאחור, הבימאית סופיה קופולה (צילום: AFP)



איראן


* אתמול התקיימה בטהראן פגישה נוספת בין מומחים איראניים לבין נציגי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. בפגישה אמורה הייתה איראן להבהיר את החשדות כי עסקה בעבר במחקרים שיכולים לשמש לפיתוח גרעין צבאי, אך נראה שהנושא טרם נפתר והצדדים לא פרסמו הודעה רשמית על הישגי השיחות.


* על רקע הביקורת של כלי תקשורת שמרניים על הנשיא רוחאני, קרא רמטכ”ל צבא איראן לכלי תקשורת להפסיק לבקר את מדיניות הנשיא. הוא טען כי מנהיג איראן הבהיר כי הוא תומך בצעדי הנשיא ומתנגד ל”ביקורת ההרסנית שיוצרת מתח בחברה”.


* האמיר הכוויתי יבקר בטהראן בסוף החודש. זה יהיה ביקורו הראשון באיראן מאז נעשה אמיר ב-2006 והוא מעיד על ניסיונות המשטר האיראני לחמם את יחסיו עם שכנותיה הערביות של איראן.


* ביקורת ציבורית חריפה נמתחה באיראן על אחת מהשחקניות הידועות במדינה, לילה חתאמי, לאחר שזו צולמה שלשום כשהיא מחליפה נשיקה על הלחי עם נשיא פסטיבל הסרטים בקאן בו היא משמשת כשופטת.



הזירה הפלסטינית


* התפרסם סרטון המתעד את הפגיעה בשני הצעירים שנהרגו במהלך הפגנות יום הנכבה באזור מחסום ביתוניא. מהסרטון עולה כי השניים לא היו מעורבים בהפרות סדר בעת שנפגעו. בצה”ל הגיבו שהחקירות בנושא נמשכות וממילא שמהסרטון לא ברור מי פגע בשניים והאם הם נפגעו מאש חיה, שצה”ל טוען שלא נעשה בה שימוש, או מכדורי גומי.


* בית משפט בראמאללה גזר שנתיים מאסר על מחמד דחלאן באשמת הוצאת שם רע למוסדות רשמיים. דחלאן היה בעבר בכיר בתנועת פתח, אך סולק ממנה ב-2011 והוא אינו מתגורר עוד בשטחים.



מצרים


* המועמד היחידי המתחרה בפילדמרשל סיסי בבחירות לנשיאות מצרים, חמדאן צבחי, האשים כי המירוץ אינו מתנהל בצורה הוגנת. הוא לא פרט איך מתבטא חוסר ההוגנות, אך הבהיר שבכוונתו להשאר במירוץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה