יום שני, 19 במאי 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שני ה-19.5.14

היום בעדכון: בכיר איראני: מסרבים לצמצום תפוקת הכור באראכ התובע הכללי במצרים עתר נגד גזרי דין המוניים ולבנון מתקרבת למשבר פוליטי עמוק


איש אחהס בבית משפט בקהיר


תמונת היום: איש אחים מוסלמים מדבר בפני בית משפט בקהיר אתמול (צילום: רויטרס)



איראן


* שיחות הגרעין בין איראן לבין המעצמות שאמורות להוביל להסדר קבע עד חודש יולי, יתחדשו ב-20-16 ליוני. אתמול צוטט סגן שר החוץ האיראני, המעורב בשיחות כאומר שאיראן לא תסכים להפחתת תפוקת האנרגיה של כור המים הכבדים שהיא בונה באראכ, כור שמתאים לשמש כמקור לפלוטוניום לנשק גרעיני.



מצרים


* התובע הכללי של מצרים עתר נגד גזר דין המוות ההמוני שהוטל על ידי שופט במחוז דרומי של מצרים לפני כחודש. בפסיקה המקורית נכללו 529 חברי אחים מוסלמים, אך רק על 37 נקבע כי יוצאו להורג. היתר אמורים לרצות מאסר עולם. המהלך של התובע, שמחה על ההליך הבלתי תקין, יוצא דופן מאד בנוף המשפטי המצרי.


* בית משפט במצרים דן 126 מחברי האחים המוסלמים לעשר שנות מאסר ועוד 36 ל-15 שנים. קבוצת הנידונים הראשונה הואשמה בחברות בארגון טרור ובאלימות. הקבוצה השנייה הואשמה בניסיון לפוצץ תחנת רכבת תחתית בקהיר.



לבנון


* הפרלמנט הלבנוני נכשל לבחור נשיא שיחליף את הנשיא המכהן סלימאן בתום כהונתו ב-25 במאי. סבב הצבעה שישי נקבע ל-22 במאי ואם לא יבחר בו נשיא, יושב ראש הפרלמנט יכנס דיונים גם ב-23 וב-24 במאי. במטרה למנוע ואקום, מנסים בכירי מחנה ה-14 במרץ האנטי-חזבאללאי, לשכנע את המועמד מטעמם, סמיר ג’עג’ע השנוי במחלוקת, לפנות את מקומו למועמד שיוסכם על המחנות השונים במדינה.



סוריה


* מפקד כוחות ההגנה האווירית בחיל האוויר הסורי מת בשבת מפצעים שספג במתקפת מורדים דרומית מזרחית לדמשק. זהו אחד המקרים היחידים בהם הודה המשטר כי נהרג קצין בכיר בשורותיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה