יום שלישי, 11 בנובמבר 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שלישי ה-11.11.14

היום בעדכון: שני הרוגים בשני פיגועים אתמול • שיחות הגרעין בין נציגי איראן והמעצמות יתחדשו היום בעומאן • והמורדים הפרו מערביים מבקרים את המתקפה הבינ”ל נגד דאע"ש
תמונת היום: שר החוץ קרי, שר החוץ האיראני, זריף ושליחת האיחוד האירופי, אשטון בשיחות הגרעין אתמול בעומאן (צילום: רויטרס)

ישראל-פלסטינים
  • שני ישראלים נהרגו בפיגועים אתמול. בפיגוע הראשון נדקר למוות החייל, אלמוג שילוני, בדרום תל אביב. הדוקר, פלסטיני משכם, נעצר סמוך למקום האירוע. בפיגוע השני נרצחה דליה למקוס על ידי מחבל שהתנגש עם רכבו בטרמפיאדה מחוץ לאלון שבות שבגוש עציון ואחר כך יצא מן הרכב ודקר את למקוס ושני בני אדם נוספים. המחבל, מאהר אלהשלמון, מחברון נורה למוות על ידי ש”ג של הישוב. 

איראן
  • בעומאן הסתיים אתמול סבב שיחות בין שר החוץ של ארה”ב, קרי, נציגת האיחוד האירופי, אשטון, ושר החוץ האיראני, זריף, בנושא הגרעין. לא ברור מה היו תוצאות השיחות. גם כן בעומאן, היום יתחדשו המגעים בין נציגי איראן ושש המעצמות במטרה להשיג הסדר קבע בנושא הגרעין עד ה-24 בנובמבר שנקבע כתאריך היעד לסיום השיחות כשאלה הוארכו מעבר למועד המקורי שנקבע להן בהסדר הביניים בין איראן לבין המעצמות.
  • סוכנות הידיעות האיראנית טענה אתמול כי בוצע ניסוי טיסה מוצלח ראשון בכלי הטיס הבלתי מאוייש שאיראן לכאורה בנתה על בסיס כלי טיס אמריקאי חמקן שהתרסק בשטחה ב-2011. האיראנים נוהגים מעת לעת לפרסם ידיעות על הישגים מוגזמים של תעשיותיהם הצבאיות.

המדינה האסלאמית (דאע”ש)
  • ביקורת מצד מורדים פרו-מערביים על המערכה האווירית נגד המדינה האסלאמית. נשיא הקואליציה הלאומית הסורית, האדי אלבחרה, טען כי העובדה שהתקיפות לא מכוונות נגד המשטר פוגעת בפופולריות של המערכה בקרב הציבור הסורי וכי חוסר שיתוף הפעולה עם כוחות המורדים והעובדה שהם אינם משותפים בלחימה במדינה האסלאמית, מגבילה את ההישגים הפוטנציאליים נגד הארגון.

סוריה

  • חמישה מדעני גרעין סורים נהרגו במתקפה על אוטובוס בו נסעו בדמשק ביום ראשון. 
  • בעקבות פגישה בין שליח האו”ם לסוריה, סטפאן דה מיסטורה, לבין הנשיא אסד אתמול בדמשק הודיע אסד כי הצעת דה מיסטורה להפסקת אש זמנית לצרכים הומניטאריים בעיר חלב “שווה בדיקה”. מאידך, נשיא הקואליציה הלאומית האסלאמית, ארגון גג של המורדים הפרו מערביים במדינה, הצהיר אתמול כי הפסקות אש נקודתיות רק משרתות את ההתארגנות מחדש של המשטר ולא יביאו לפתרון המשבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה