יום שני, 10 בנובמבר 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שני ה-10.11.14

היום בעדכון: ועדת שרים לחקיקה אישרה הצעה להחלה אוטומטית של חקיקה ישראלית בשטחים • מלך ירדן ביטל את אירועי 20 השנה להסכם השלום • ושיחות הגרעין בעומאן הוארכו ביום נוסף להיום
תמונת היום: “מדוע ראוי וכיצד יש להשמיד את ישראל”. 9 שאלות ותשובות שפורסמו אתמול בחשבון הטוויטר של מנהיג איראן, ח’אמנהי (צילום מסך)

ישראל-פלסטינים
  • ועדת השרים לענייני חקיקה של ממשלת ישראל אישרה אתמול הצעת חוק שתחייב את אלוף פיקוד מרכז, שהוא הריבון בשטחים, להחיל כל דבר חקיקה של הכנסת בשטחי הגדה המערבית באמצעות צו אלוף תוך 45 יום. בכך למעשה יוחל החוק הישראלי גם בשטחים. עם זאת, סיכויי ההצעה להתקדם לשלבי חקיקה מתקדמים הם נמוכים לאור כוונת שרת המשפטים, לבני, ושר האוצר, לפיד, להגיש ערר שמשמעותו בפועל היא בלימת הפיכת הצעת החוק להצעת חוק ממשלתית.

ירדן
  • המלך עבדאללה החליט לבטל את אירועי 20 השנה לחתימת הסכם השלום בין ישראל לבין ירדן שאמורים היו להתקיים אתמול, על רקע האירועים בירושלים.

איראן
  • במוסקאט שבעומאן נפגשו אתמול שרי החוץ של ארה”ב ואיראן, קרי וזריף, עם שליחת האיחוד האירופי, אשטון, כדי לנסות ולהתקדם לעבר הסדר קבע בנושא הגרעין לפני פקיעת השיחות ב-24 בנובמבר. באופן לא מתוכנן החליטו המשתתפים להאריך את השיחות ולהמשיכן גם היום. לעת עתה, לא התפרסם כי הושגה התקדמות כלשהי במגעים.
  • נשיא ארה”ב אובמה הבהיר בראיון לרשת CBS כי לא חל שינוי במדיניות ארה”ב כלפי איראן וכי וושינגטון אינה שוקלת שיתוף פעולה עם איראן בלחימה במדינה האסלאמית. אובמה אמר את הדברים על רקע הביקורת על המכתב ששלח למנהיג איראן, ח’אמנהי, בו הבהיר כי סיוע לאיראן בלחימה במדינה האסלאמית כרוך בפשרות מצידה בנושא הגרעין.
  • מנהיג איראן, ח’אמנהי, פרסם בחשבון הטוויטר שלו תוכנית לחיסול ישראל המסוכמת בתשע שאלות ותשובות המופיעות בטבלה מסודרת. ח’אמנהי טען כי יש לעשות זאת באמצעות משאל עם בקרב התושבים המקוריים של פלסטין בהם מוסלמים, נוצרים ויהודים. הממשלה שתוקם בעקבות משאל העם תחליט האם “המהגרים הלא פלסטינים” יוכלו להשאר בארץ או שיצטרכו לחזור לארצות מושבם. עד לקיום משאל העם, אמר ח’אמנהי, כי יש להעמיד התנגדות חמושה מול ישראל.

לבנון
  • צבא לבנון עצר אתמול מפקד בכיר בארגון המורדים הסורי הפרו-מערבי, צבא סוריה החופשי, בשם עבדאללה חוסין אלרפאעי. אלרפאעי היה מחופש לאישה כשנעצר בצפון לבנון יחד עם הנהג שניסה לסייע לו להבריח את הגבול.

מצרים

  • צבא מצרים חיסל שמונה חמושים במהלך פשיטה בשבת בחצי האי סיני. בנוסף עצר הצבא 13 חשודים בפיגועים נגד הצבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה