יום חמישי, 27 בנובמבר 2014

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום חמישי ה-27.11.14

היום בעדכון: סמזכ”ל הג’האד האסלאמי מבקר את קצב שיקום הרצועה ומאיים בחידוש האש • הצעה להחמרת ענישה על רקע גל הפיגועים והמתיחות בשטח הונחה על שולחן נתניהו • וסעודיה מאותתת שלא תפחית את כמות הנפט שהיא מייצאת למרות מחיר הנפט הנמוך
תמונת היום: דגל OPEC, קרטל יצואניות הנפט, המתכנס היום


הזירה הפלסטינית
  • סגן מזכ”ל הג’האד האסלאמי, זיאד נח’אלה, ביקר אתמול בחריפות את קצב השיקום האיטי של רצועת עזה, את תוכנית השיקום של האו”ם שהוכרזה השבוע וגובשה בלי להתייעץ עם הפלגים הפלסטינים למעט ממשלת ההסכמה שמובילה פתח ואת פעילות ישראל בסמוך לגדר הביטחון בתוך שטח הרצועה. נח’אלה הזהיר כי ארגונו יהיה מוכן לחדש את האש אם ישראל לא תעמוד בהתחייבויות שאפשרו את סיום מבצע “צוק איתן”.
  • חבר הכנסת יריב לוין מהליכוד הגיש לראש הממשלה לבקשת האחרון, רשימת הצעות שנועדו להתמודד עם העליה בטרור העממי ובעימותים בין מפגינים פלסטינים, בפרט במזרח ירושלים, לבין כוחות הביטחון. על פי ההצעה בת 8 הסעיפים, תאושר הוראת שעה שתוקפה שנתיים, הכוללת בין היתר: שלילת אזרחות או תושבות ממעורבים בפיגועים; גירושם לעזה; בתי מחבלים יהרסו תוך 24 שעות מביצוע פיגוע; השתתפות בהפגנה בה נורים זיקוקים, נזרקים בקבוקי תבערה או הנפת דגל אויב כולל דגל אש”ף תוביל למעצר עד תום ההליכים והרשעה בעבירות אלה תוביל לשלילת רשיון למשך 10 שנים ולביטול קצבת ביטוח לאומי.
  • 28 חברות האיחוד האירופי החלו בדיונים לגיבוש מדיניות מוסכמת בנוגע להכרה במדינה פלסטינית. 

מצרים
  • 78 בני נוער, בגילאי 17-13 נידונו לעונשי מאסר הנעים בין שנתיים לחמש שנים על ידי בית משפט לנוער באלכסנדריה. הנערים הורשעו באשמת השתייכות לארגון בלתי חוקי, על רקע השתתפותם בהפגנות תמיכה באחים המוסלמים. עורכי דינם לא הורשו להשתתף בדיון.
  • ממשלת מצרים אישרה אתמול טיוטת חוק שיתיר לה להוציא קבוצות מחוץ לחוק כ”ארגוני טרור” בסדרת אשמות קלות יחסית בהן פגיעה באחדות הלאומית והפרעה לסדר הציבורי.
  • שלושה אנשי צבא, בהם קצין בדרגה מקבילה לדרגת אלוף משנה, נהרגו מירי ממארב רכוב באלעריש שבצפון סיני אתמול.

נפט
  • לקראת פגישת קרטל המדינות יצואניות הנפט, OPEC, היום, נועדו אתמול שרי הנפט של איראן ושל סעודיה כדי לדון בין היתר במחירי הנפט הנמוכים. שר הנפט הסעודי אותת כי לארצו אין כוונה להסכים להקטנת מכסות היצוא שתביא לעליית מחירים, בעוד מקבילו האיראני אמר כי בין שתי המדינות שוררת תפיסה קרובה של מצב השוק. איראן המסתמכת על הכנסות הנפט לאיזון תקציבה, צפויה להנזק קשות מהירידה של עשרות האחוזים במחירי הנפט בשנה האחרונה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה