יום שני, 11 ביולי 2016

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום שני ה-11.7.2016

היום בעדכון: שר החוץ המצרי ביקר בישראל • כטב”מים ישראלים תקפו בסיני • וגרמניה בביקורת על חוק העמותות שיאושר היום
תמונת היום: ראש הממשלה, נתניהו, ושר החוץ המצרי, שוכרי, אתמול בירושלים (צילום: רויטרס)

ישראל
  • שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, ביקר אתמול בישראל ונועד עם ראש הממשלה, נתניהו. זהו ביקור ראשון של שר חוץ מצרי בישראל מאז 2007. שוכרי קרא לישראל לקדם את תהליך השלום ולחתור להקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67’. בהקשר זה, עמד על חשיבות היוזמה הערבית. מקורות מצריים מסרו כי הביקור נועד בין היתר, להכין את הקרקע לפסגה בין נתניהו לבין הנשיא המצרי, סיסי. נתניהו מצידו, ברך על ההצעה המצרית לסייע במגעים עם הפלסטינים וקרא לאחרונים לשוב למשא ומתן ישיר עם ישראל.
  • רשת התקשורת “בלומברג” חשפה כי כלי טיס בלתי מאויישים של ישראל ביצעו תקיפות נגד חמושים בתוך חצי האי סיני שבשטח מצרים. המידע הגיע מ”בכיר ישראל ביטחוני לשעבר”.
  • משרד החוץ הגרמני פרסם הודעה המבקרת בחריפות יחסית את כוונת ישראל לאשר היום הצעת חוק העמותות של שרת המשפטים, שקד, שתחייב כשלושים עמותות, שכולן למעט שתיים הן עמותות שמאל, להבליט בצורה מיוחדת את העובדה שהן נשענות על תרומות משמעותיות מישויות מדינתיות זרות. הודעת משרד החוץ באה בתגובה לשאילתה של חבר פרלמנט המשמש כראש ועדת הידידות בין גרמניה לישראל. בהודעה נאמר כי ממשלת גרמניה "מודאגת מהאקלים הפוליטי בישראל שאיפשר את שינוי החקיקה הזה ולדיון המקוטב על פעילותם על עמותות בישראל”. בנוסף, ביטאה ההודעה דאגה נוכח ההתעלמות של החוק מתרומות פרטיות והעיסוק המוטה בתרומות מדינתיות.

איראן
  • איראן האשימה את סעודיה בתמיכה בטרור אתמול לאחר שבשבת השתתף ראש המודיעין הסעודי לשעבר, הנסיך תורכי אלפיסל, בכנס של תנועת האופוזיציה האיראנית, המג’אהדין חלק. אלפיסל הביע תקווה לנפילת המשטר האיראני.

סוריה
  • צבא סוריה הדף שלשום מתקפת מורדים בניסיון לכבוש מחדש את השטחים השולטים על הציר המוביל לחלקה המזרחי של העיר חלב שעדיין נשלט על ידי המורדים. הציר המדובר הוא ציר האספקה היחיד שנותר בידי המורדים לאזור שבשליטתם עד שנכבש בשבוע שעבר.

הזירה הפלסטינית

  • לוחם של הג’האד האסלאמי נהרג בקריסת מנהרה של הארגון אתמול בצפון הרצועה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה