יום חמישי, 7 ביולי 2016

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום חמישי ה-7.7.2016

היום בעדכון: ניסוי מוצלח במערכת ההגנה נגד טילים של ישראל בתרחיש של עומס גבוה • נתניהו דוחה ביקורת ארה”ב על אישורי בניה בשטחים • וצבא סוריה הכריז על הפסקת אש לכבוד עיד אלפטר
תמונת היום: ילדים סורים בפרבר הרוס של דמשק חוגגים את עיד אלפטר השבוע (צילום: AFP)

ישראל
  • בימים האחרונים נערך ניסוי מוצלח של מערכות השליטה והבקרה של מערכת ההגנה הרב שכבתית מפני רקטות וטילים תחת עומס גבוה. הניסוי שנערך בשיתוף פעולה של מרכזי הפיתוח הישראלים והאמריקאים של המערכת בחן תיאום בזמן אמת של המערכות השונות תחת תרחיש ייחוס שתואם את הערכת האיום מצד חזבאללה על ישראל בו נורים למעלה מאלף טילים ורקטות בפתיחת המלחמה.
  • ראש הממשלה, נתניהו, דחה אתמול בנחרצות את הביקורת האמריקאית החריפה על ההחלטה לאשר בניית כ-800 יחידות דיור במעלה אדומים ובשכונות מעבר לקו הירוק בירושלים. הוא אמר כי "אנחנו מכירים את העמדה האמריקנית, היא לא חדשה והיא גם לא מקובלת עלינו” והוסיף כי מה שמרחיק את השלום זו ההסתה נגד קיומה של ישראל ולא הבניה במזרח ירושלים.
  • במהלך כינוס אתמול של לשכת הליכוד, גוף אידיאולוגי של בכירי המפלגה בכנסת ובמנגנוניה, נידון הנושא הישראלי-פלסטיני. השר חיים כץ קרא לספח לישראל את האזורים היהודיים במזרח ירושלים ובסביבתה ולהסיר את כל מגבלות הבניה באזור. שרים ובכירים אחרים דיברו בגנות היוזמה הצרפתית.

הזירה הפלסטינית
  • פלסטיני התנגש עם רכבו ברכב צבאי בגוש עציון סמוך להתנחלות נווה דניאל היום, ככל הנראה בכוונה לבצע פיגוע. הנהג הפוגע ושני חיילים פונו לבית חולים.

סוריה
  • צבא סוריה הכריז על שלוש יממות של הפסקת אש לרגל עיד אלפטר. הפסקת האש החלה לכאורה בחצות שבין שלשום לאתמול, וחלק מארגוני המורדים הודיעו שיכבדו אותה אם המשטר אכן ידבוק בה. בפועל, נמשכו התקיפות מצד הצבא הסורי בחלק מאזורי סוריה.
  • נשיאי ארה”ב ורוסיה שוחחו אתמול טלפונית ודנו בשיתוף פעולה בלחימה בארגוני הטרור בסוריה ובקידום הפסקת האש במדינה. בהודעה הרוסית על השיחה נטען כי אובמה הסכים לתיאום מבצעי משמעותי יותר, וזאת בהמשך לדיווח על מכתב ששלח בשבוע שעבר לרוסיה בו הציע תיאום בהתאם לבקשה הרוסית בתמורה ללחץ רוסי על משטר אסד להפסיק לתקוף מורדים שנתמכים על ידי ארה”ב. בהודעה האמריקאית על השיחה לא נאמר דבר על הסכמה לשיתוף פעולה גובר והודגש הלחץ האמריקאי על רוסיה לדרוש מסוריה להתחייב מחדש להפסקת האש.

מצרים
  • בעקבות הריגת הסטודנט האיטלקי במצרים בראשית השנה וההתקדמות המוגבלת בחקירת מותו, החליט בשבוע שעבר הפרלמנט האיטלקי לעכב אספקת חלקי F16 למצרים. אתמול הודיע משרד החוץ האיטלקי כי הוא שוקל צעדי תגובה לפגיעה ביחסים הבילטרליים בין המדינות בפרט בתחום המענה למשבר הפליטים מהמזרח התיכון והסיוע המצרי ללחימה בלוב שמהווה מוקד עניין לאיטליה.

עיראק

  • אלפי בני אדם התכנסו אתמול במקום הפיגוע שביצע דאעש בבגדד ביום ראשון כדי להתאבל על הריגתם של 250 בני אדם. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה