יום רביעי, 16 במרץ 2016

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום רביעי ה-16.3.2016

היום בעדכון: חמאס אומרת שפתחה דף חדש עם מצרים • השליח הצרפתי נועד עם הרשות ועם ישראל • ואיראן מתרברבת באיסוף המודיעין שלה מהמלחים האמריקאיים שעיכבה בינואר
תמונת היום: השליח הצרפתי, וימון, עם אבו מאזן אתמול (צילום: AFP)

הזירה הפלסטינית
  • מוסא אבו מרזוק, בכיר חמאס, הכחיש היום דיווחים לפיהם השיחות בין התנועה לבין המודיעין המצרי נכשלו. הוא אמר כי בעקבות השיחות נפתח דף חדש ביחסים בין הצדדים וכי צפויים ביקורים נוספים של אנשי חמאס במצרים. אבו מרזוק לא הציג הישגים קונקרטיים לפגישות, אך אמר כי כל הנושאים נידונו בין הצדדים כולל פתיחת מעבר רפיח, כי חמאס הכחישה מעורבותה בהתנקשות בתובע הכללי המצרי וגינתה את האירוע והאשים גורמים לא מזוהים, ברומזו לתנועת פתח, בטענות כי הביקור נכשל. כעת, תמשיך משלחת התנועה מהרצועה לביקור בלבנון, סעודיה, איראן וקטר.
  • במהלך הלילה פרסם הג’האד האסלאמי סרטון בו מוצג כוח של הארגון משקיף לכאורה לעבר כוח צה”לי בעוטף עזה, פורק משגר טילים נגד טנקים מסוג קורנט ומכוון אותו לעבר הכוח הצה”לי. הסרטון פורסם כמסר לישראל בעקבות “ההפרות המתמשכות של הפסקת האש” בהתייחס לתקיפות צה”ל בתגובה לירי הרקטות לישראל.
  • השליח הצרפתי לקידום יוזמת פריז לערוך ועידת שלום בינלאומית בנושא הישראלי-פלסטיני נועד אתמול עם בכירי הרשות הפלסטינית ושלשום עם מנכ”ל משרד החוץ הישראלי, דורי גולד. בכירי הרשות שיבחו את היוזמה הצרפתית, שכשהושקה אמרה צרפת שאם תכשל תכיר פריז במדינה פלסטינית, וקראו להמשך קידומה. בישראל אמרו כי בפגישה עם השליח ביקש גולד להבין את ההגיון בבסיס היוזמה והבהיר כי ישראל רואה במשא ומתן ישיר את נתיב ההתקדמות היחידי.

איראן

  • קצין בחיל הים של משמרות המהפכה האיראניים הצהיר אתמול כי איראן חילצה 13,000 עמודים של מידע ממכשירים אלקטרוניים שהיו ברשות המלחים האמריקאים שעיכבה לזמן קצר בינואר כשסטו לתוך המים הטריטוריאליים של איראן. לדברי הקצין המידע עשוי לשמש ב”צורות שונות”.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה