יום חמישי, 16 באפריל 2015

חוץ וביטחון במזרח התיכון ליום חמישי ה-16.4.2015

היום בעדכון: נתניהו הביע מחאה בפני פוטין על החלטת רוסיה להפשיר את עסקת ה-S300  • כ-30 פעילי חמאס נעצרו על ידי ישראל בימים האחרונים • והוגש כתב אישום בכלא עופר נגד חברת פרלמנט פלסטינית
תמונת היום: נשיא מצרים (מימין) בפגישה בקהיר עם שר ההגנה הסעודי שלשום בה דנו בין היתר בשיתוף הפעולה בלחימה בחות’ים בתימן (צילום: AFP)


איראן
  • ראש הממשלה, נתניהו, שוחח שלשום עם נשיא רוסיה, פוטין, והזהיר כי אספקת מערכת הטילים נגד מטוסים המתקדמת מסוג S300 תערער את היציבות באזור. פוטין השיב כי המערכת, שרוסיה הודיעה השבוע כי תסיר את החסמים להעברתה לאיראן שעמדו בתוקף בחמש השנים האחרונות, היא הגנתית בלבד ולכן אינה מסכנת את ישראל. ישראל סבורה כי המערכת תקשה על פגיעה אווירית ביכולות הגרעין של איראן במקרה הצורך, ולכן בין היתר תגביר את ביטחונה העצמי של טהראן בפיתוח יכולות גרעין צבאי.

מצרים
  • שלושה צוערים באקדמיה צבאית בצפון מצרים נהרגו אתמול מפיצוץ מטען צד בשעה שהמתינו להסעה לאקדמיה. אף ארגון לא נטל אחריות לפעולה, שהיא האחרונה בסדרה ארוכה של תקיפות המכוונות נגד כוחות הביטחון המצרים גם מחוץ לחצי האי סיני בו מנהלת מצרים מלחמה נגד ארגוני הטרור.

סוריה
  • דיווחים סותרים על הצלחה במאבק של הארגונים הפלסטינים במחנה הפליטים אלירמוכ באזור דמשק נגד כוחות דאע”ש שהשתלטו על רוב המחנה לפני שבועיים. מחלק מהדיווחים עולה כי הארגון נהדף לחלוטין מהמחנה, אך דיווחים אחרים מספרים על התקדמות מוגבלת הרבה יותר של הכוחות הפלסטינים במקום.

ישראל-פלסטינים
  • כשלושים פעילי חמאס נעצרו בלילה שבין יום שלישי לרביעי על ידי כוחות הביטחון של ישראל, בעיקר באזור העיר שכם. על פי כוחות הביטחון, המעצרים בוצעו כדי לבלום עלייה שנרשמה בפעילות חמאס בשכם בעת האחרונה.
  • בבית הדין הצבאי בכלא עופר שמצפון לירושלים הוגש כתב אישום נגד חברת המועצה המחוקקת הפלסטינית מטעם החזית העממית, ח’אלידה ג’ראר. ג’ראר נעצרה לפני כשבועיים והואשמה ב-12 סעיפי אישום בהם חברות בארגון טרור והסתה לחטיפת חיילים לשם ניהול משא ומתן על שחרור בכירים בחזית העממית האסורים בישראל.
  • ישראלי אחד, שלום יוחאי שרקי, נהרג ואישה נוספת נפצעה כשנדרסו בשעה שעמדו בתחנת אוטובוס סמוך לגבעה הצרפתית בירושלים. הנהג הפוגע, פלסטיני ירושלמי, נעצר בחשד כי התכוון לפגוע בעומדים בתחנה מסיבות לאומניות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה